سیاستمدار مخالف ساخت مناره‌ها در سوئیس، مسلمان شد

خبرگزاری شبستان , 12 بهمن 1388 ساعت 9:39

جهان: یک سیاستمدار سوئیسی که به مبارزه علیه ساخت مناره‌های مساجد در سوئیس شهرت داشت، به دین اسلام روی آورد.


دانیل استریچ ، یکی از اعضای حزب خلق سوئیس و سیاستمدار معروف که اولین مخالف ساخت مناره‌های مساجد در این کشور بود و تلاش‌های بسیاری را برای تعطیلی مساجد انجام داد، پس از خواندن قرآن مجید به دین اسلام گروید.

به گفته منابع آگاه، افکار ضد اسلامی استریچ در نهایت موجب نزدیکی بسیار زیاد وی به مفاهیم اسلام و روی آوردن وی به این دین مبین شد.

این منابع می‌افزایند‌: این سیاستمدار سوئیسی اکنون از اعمال گذشته خود پشیمان است و قصد دارد برای جبران گذشته خویش زیباترین مسجد اروپا را در سوئیس بسازد.

بنابر این گزارش ،دانیل استریچ اکنون در اندیشه یافتن راهی برای جبران گناهانی است که در افزایش کینه و دشمنی علیه اسلام انجام داده است، بنابراین قصد دارد جنبشی در تضاد با جنبش قبلی خود برای گسترش روح صلح و شکیبایی که در اسلام وجود دارد، به راه بیاندازد.

عبد المجید الداعی، رئیس یکی از سازمان‌های غیر‌دولتی که برای رفاه مسلمانان کار می‌کند، می‌گوید: اروپایی‌ها اشتیاق زیادی برای شناخت اسلام دارند و برخی از آنها مانند استریچ می‌خواهند بدانند که چه رابطه‌ای بین اسلام و تروریسم وجود دارد.

الداعی افزود‌: این سیاستمدار تندروی سوئیسی در طول مبارزاتش علیه اسلام و مقابله با ساخت مناره‌ها کتاب آسمانی قرآن را خواند و شروع به فهم اسلام کرد.

بنابر گزارش ISLAMINEUROPE، رئیس سازمان غیر دولتی OPI در سوئیس یادآور شد: استریچ می‌خواست مخالف سر سخت اسلام باشد، ولی نتیجه بر عکس شد و این نشان دهنده قدرت اسلام است که حتی مخالفان را به سوی خود جذب می‌کند.

گفتنی است، بحث ممنوعیت ساخت مناره‌ها اخیرا به تحریک گروه‌های تندروی سوئیسی به رفراندوم گذاشته شد و مردم سوئیس به این طرح رای مثبت دادند.


کد مطلب: 11893

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11893/سیاستمدار-مخالف-ساخت-مناره-ها-سوئیس-مسلمان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir