اعزام زائران ایرانی به عتبات عالیات و عراق افزایش می‌یابد

واحد مرکزی خبر , 1 اسفند 1388 ساعت 11:27

جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت کشور در همایش کارگزاران حج مازندران گفت هم اکنون روزانه ۳ هزار نفر از ایران به عراق و عتبات عالیات سفر می‌کنند که این میزان به روزانه ۵ تا ۶ هزار نفر افزایش خواهد یافت.


علی لیالی با اشاره به اینکه یک میلیون و ۷۰۰ هزار نفر متقاضی تشرف به حج تمتع هستند گفت: با اعزام سالانه ۱۰۰ هزار نفر به سرزمین وحی این افراد ۱۷ سال در انتظار تشرف قرار خواهند داشت.

او گفت هم اکنون ۳و نیم میلیون نفر برای اعزام به عمره مفرده ثبت نام کرده‌اند.

زمان تشرف این عده بر اساس قرعه‌کشی سال گذشته مشخص شده است و زمان قرعه‌کشی ۲ میلیون نفر باقی مانده احتمالا اوایل سال آینده برگزار می‌شود.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور علت توقف اعزام زائران ایرانی به عمره مفرده را تبعیض در رفتار و خدمات‌دهی مقامات سعودی نسبت به زائران ایرانی اعلام و تاکید کرد مادامی که رفتار تبعیضی و ناعادلانه مقامات کشور عربستان نسبت به زائران ایرانی با سایر زوار کشورهای دیگر تناقض داشته باشد زمان مشخصی نمی‌توان برای اعزام زائران ایرانی اعلام کرد.

معاون وزیر ارشاد اسلامی با اشاره به اینکه زائران برای اعزام به عتبات عالیات تنها به دفاتر کارگزاران حج و زیارت محل سکونت خود مراجعه کنند گفت: میزان خدمات و آستانه امنیت اعزام شرکت‌های غیرمجاز به مراتب کمتر از شرکت‌های مجاز در کشور است.

او با بیان اینکه سازمان حج و زیارت با تورهای غیرمجاز برخورد جدی خواهد کرد افزود: امنیت زائران ایرانی اعزامی به عتبات عالیات با وجود افزایش سهمیه ارتقاء خواهد یافت.

رئیس سازمان حج و زیارت استان نیز در این همایش گفت از سال ۷۱ تاکنون حدود ۸۰ هزار نفر از استان به حج تمتع و ۲۷۱ هزار نفر به عمره مفرده و ۱۴۰ هزار نفر به عتبات عراق و ۲۰۰ هزار نفر به سوریه اعزام شده‌اند.

ساداتی با بیان اینکه اعزام زائران مازندرانی به عمره مفرده از سال ۷۶ تاکنون ۱۰ برابر شده است افزود اکنون هر جمعه ۱۵۵ نفر از فرودگاه ساری به سوریه اعزام می شوند که تلاش میشود تا یک پرواز هوایی دیگر نیز راه اندازی شود.

رئیس سازمان حج و زیارت استان گفت سالانه هزار تا هزار و ۵۰۰ دانشجو و دانش آموز از استان به حج مشرف می شوند.

در استان مازندران امسال برای نخستین بار در کشور آموزش کلاسیک زائران حج تمتع برگزار شد.


کد مطلب: 11898

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11898/اعزام-زائران-ایرانی-عتبات-عالیات-عراق-افزایش-می-یابد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir