آیت‌اللَّه مكارم شیرازی:

باید در مورد برگزاری حج عمره تجدید نظر كرد

12 بهمن 1388 ساعت 12:19

جامعه: آیت‌اللّه مكارم شیرازی گفت: باید به مسئولان حج عربستان گوشزد كنید به فرض كه میان سیاستمداران ما و شما مشكلاتی باشد باید حساب حج و عمره را به كلی از سیاست جدا كرد. ما می‌‏خواهیم این وظایف شرعی در نهایت آرامش و ابهت و شكوه برگزار شود.


به گزارش ایلنا آیت‌اللَّه مكارم شیرازی در دیدار با نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت ضمن تبریک به حجت الاسلام قاضی عسكر و تشكر از زحمات حضرت حجت‌الاسلام ری‏شهری تأكید کرد: «در مورد عمره مفرده هرگاه وهابیون متعصب همچنان به بدرفتاری و اهانت به شیعیان ادامه دهند و مقامات سعودی از این كار زشت آنها كه مخالف تمام اصول اسلامی و انسانی است جلوگیری نكنند باید در مورد برگزاری آن تجدید نظر كرد.»

او با اشاره به ظرفیت بسیار زیاد مراسم حج و عمره برای ایجاد وحدت میان صفوف مسلمین و رفع سوء تفاهم‌‏ها، و خنثی كردن تبلیغات مسموم دشمنان و پیشرفت امور فرهنگی و مبارزه با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام گفت: لازم است اطاق فكری از روحانیان و غیر روحانیان كه در امر حج سوابق و تجاربی دارند تشكیل و طرح‌های جدیدی برای این هدف تهیه شود.

آیت‌اللَّه مكارم شیرازی اشاره کرد که باید به روحانیون حج آموزش بیشتری داده شود تا بتوانند از یک سو پاسخ شبهات را به طور منطقی بدهند و از سوی دیگر نسبت به زواری که با آنها هستند نهایت خوش‌رفتاری و دلسوزی را داشته باشند.

او در پایان به حجت السلام قاضی عسکر گفت: كار بسیار مهم و وظیفه بسیار سنگینی بر عهده شماست ولی با اطلاعی كه از تجربیات جنابعالی و فكر خوب و اخلاصتان داریم إن‏شاءاللَّه موفق می‌شوید.


کد مطلب: 11901

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11901/باید-مورد-برگزاری-حج-عمره-تجدید-نظر-كرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir