طراحی قرآن کریم به شكل گرافیکی

14 بهمن 1388 ساعت 11:24

داریوش مختاری هنرمند طراح گرافیک و مجسمه‌ساز، از طراحی قرآن کریم به شکل گرافیکی و با استفاده از کالیگرافی و تایپوگرافی خبر داد.


داریوش مختاری هنرمند طراح گرافیک و مجسمه‌ساز با اعلام این خبر گفت: مدتی است که روی طراحی گرافیکی کتاب قرآن کریم کار می‌کنم و بخشی از این کار را نیز انجام داده‌ام اما برای ادامه کارم و انتشار آن نیاز به حمایت دارم.
وی درباره نحوه کارش توضیح داد: برای هر سوره از قرآن کریم سه یا چهار پوستر به صورت کالیگرافی و تایپوگرافی طراحی می‌کنم که آیه‌های قرآن در آن آمده است.

مختاری گفت:‌ این برای اولین بار است که به قرآن کریم از زاویه طراحی گرافیک پرداخته می‌شود که آیه‌های قرآن در این پوسترها به دو زبان فارسی و عربی است که به احتمال زیاد زبان انگلیسی را هم به آن اضافه خواهم کرد.

مختاری برای انتشار کتاب قرآن گرافیک گفت:‌ اینها آثاری است که در حد توانم تاکنون کار کرده‌ام و قرآن گرافیکی را نیز در ابعاد مختلف رحلی یا بزرگتر با استفاده از این پوسترها می‌توان منتشر کرد اما خودم به تنهایی بضاعت انتشار آن‌ها را ندارم وتنها روی آن‌ها کار می‌کنم.
مختاری همچنین روی پروژه تصویرسازی کتاب شاهنامه نیز کار می‌کند که از سال گذشته آغاز کرده است و اکنون کار تصویرسازی شخصیت‌های آن به اتمام رسیده است و قصد دارد صحنه‌های بزمی و رزمی آن را از سال آینده به تصویر بکشد.

این هنرمند طراح و مجسمه‌ساز در ادامه گفت:‌ من با وجود آن که معلول هستم اما در زمینه گرافیک و مجسمه‌سازی پر انرژی کار می‌کنم اما برای به ثمر رسیدن پروژه‌هایی که آغاز کرده‌ام نیاز به حمایت حامیان مالی و مسئولان دارم.

مختاری به تازگی نیز کتاب شعر دو جلدی گرافیکی را روانه بازار کرده است با عنوان «عاشقانه‌های‌ گرافیک داریوش مختاری» که در این کتاب اشعارش را با ترکیبی از طراحی‌‌های گرافیکی منتشر کرده است.

از آثار این هنرمند، چندی پیش مجسمه‌ای با عنوان یادمان معلولیت در پارک ملت رونمایی شد که به مناسبت روز معلول ساخته است.


کد مطلب: 11947

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11947/طراحی-قرآن-کریم-شكل-گرافیکی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir