اعزام هوایی زایران به عتبات عالیات عراق همچنان منتفی است

خبرگزاری ايرنا , 14 بهمن 1388 ساعت 12:09

جامعه: «حسین اکبری» معاون عتبات عالیات سازمان حج و زیارت گفت: اعزام زایران به عتبات عالیات عراق در دوره جدید که از اسفندماه آغاز می‌شود، از طریق زمینی صورت می‌گیرد و اعزام هوایی نداریم.


اعزام هوایی زایران ایرانی به عتبات عالیات عراق از چند ماه پیش و به دلیل مشکلات به وجود آمده و عدم رعایت توافق صورت گرفته از سوی مسوولان عراقی لغو شد.

معاون سازمان حح و زیارت پیشتر و در پی رایزنی‌های صورت گرفته از سوی سازمان هواپیمایی کشوری با مسوولان عراقی، از سرگیری اعزام هوایی زائران به عتبات را محتمل دانست.

«حسین اکبری» با بیان اینکه هنوز تکلیف اعزام هوایی زایران مشخص نشده است گفت که در دوره جدید اعزام‌ها نیز با توجه به نامشخص بودن سفر هوایی، برنامه ای لحاظ نکردیم. بنابراین روزانه سه هزار نفر بر اساس روال مرسوم از طریق مرزهای زمینی به عراق اعزام می‌شوند.

معاون سازمان حج و زیارت هزینه اعزام زایران به عتبات عالیات را با توجه به نقاط مختلف کشور، در قالب سه گروه قیمتی اعلام کرد.

وی توضیح داد: هزینه سفر به عتبات عالیت با حذف سفر به سامرا و از تهران به ترتیب ۳۴۳هزار، ۳۲۵هزار و ۳۰۷هزار تومان تعیین شده است.

پیش ثبت نام متقاضیان جدید سفر به عتبات عالیات از ۱۷ تا ۲۲ بهمن ماه انجام می‌شود و اعزام از اسفند ماه سال جاری تا اردیبهشت ماه سال آینده صورت می‌گیرد.


کد مطلب: 11956

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11956/اعزام-هوایی-زایران-عتبات-عالیات-عراق-همچنان-منتفی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir