آیت الله نوری همدانی:

عزت زایران ایرانی در عمره باید به نحو احسن حفظ شود

خبرگزاری ايرنا , 21 بهمن 1388 ساعت 12:50

جامعه: آیت الله نوری همدانی از مراجع تقلید با بیان اینکه در سفر عمره مفرده باید عزت زایران ایرانی به نحو احسن حفظ شود، گفت: زایران باید بتوانند در کمال آرامش اعمال و مناسک عمره و وظایف عبادی خود را انجام دهند.


آیت الله نوری همدانی دردیدار حجت الاسلام و المسلمین «سیدعلی قاضی عسکر» نماینده ولی‌‌فقیه و سرپرست حجاج ایرانی، ضمن خیرمقدم و تبریک انتصاب وی، افزود: استفاده از فرصت عظیم حج در جهت بالا بردن فرهنگ دینی جامعه با استمداد از روحانیون و مربیان فرهیخته و آگاه به مسایل روز از ضروریات فعالیت‌های بعثه است.

وی با اشاره به لزوم بیان دستاوردهای انقلاب اسلامی، گفت: روحانیون کاروان‌ها باید معرف انقلاب اسلامی، رشادت‌ها و شجاعت‌های مردم شریف ایران بوده و تمام تلاش خود را برای حفظ این دستاوردها بکار گیرند.

حجت الاسلام و‌المسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه و سرپرست زایران ایرانی نیز در این دیدار، گفت: سال گذشته حدود ۹۰۰ هزار نفر از کشور ما به حج و عمره تشرف یافته‌اند و همچنین سالانه نزدیک به یک میلیون و ۱۰۰هزار نفر به عتبات عالیات در عراق تشرف پیدا می‌کنند و حدود ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار نفر نیز به سوریه می‌روند.

قاضی عسکر تصریح کرد: اگر از مجموع این افراد که حدود ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نفر را تشکیل می‌‌دهند هر کدام فقط بتوانند ۴ نفر را تحت تاثیر معنوی خود قرار دهند، نزدیک به ۱۰ میلیون نفر در سال تحت تاثیر معنویت حج و زیارت قرار خواهند گرفت.

سرپرست حجاج ایرانی، افزود: سالانه ۲۰ هزار اعزام روحانی کاروان به حج، عمره، عتبات و سوریه داریم که در تعامل با اقشار مختلف زایران به ویژه نسل جوان تاثیرات مثبت فراوانی در جامعه به جای می‌دارد.


کد مطلب: 11979

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11979/عزت-زایران-ایرانی-عمره-باید-نحو-احسن-حفظ-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir