سوگواره «۷۲ راوی آسمان» در خراسان جنوبی برگزار شد

سايت خبری قرآنی , 17 بهمن 1388 ساعت 12:38

فرهنگ:‌ اختتامیه سوگواره ۷۲ راوی آسمان به یاد ۷۲ همراه حضرت ابا عبدالله الحسین در کربلا، ۱۴ بهمن با حضور جمع کثیری از هنرمندان و مسئولین در سالن علامه فرزان بیرجند برگزار شد و در پایان از برگزیدگان هر بخش با اهدا تندیس و لوح؛ تقدیر و تشکر شد.


در ابتدای این جلسه «سعید کشن فلاح»، مدیر مرکز هنرهای نمایشی حوزه هنری کشور گفت: حضور در این جلسات افتخار بزرگی است که هر کس سعادت آن را ندارد.

وی افزود: یکی از مهمترین مسائل عرصه هنر بها دادن به ارزش‌های دینی و فرهنگ عاشورایی است.

کشن فلاح ابراز امیدواری کرد: برگزاری این مراسم در جامعه نهادینه شود و افرادی که پایبند به ارزش‌های دینی هستند در این جلسات با حضور پر رنگ‌تری داشته باشند.

همچنین «مهدی حبیبی»، رئیس حوزه هنری خراسان جنوبی نیز در این جلسه گفت: برنامه‌ریزی برای برگزاری این سوگواره در مدت زمان کوتاهی انجام شده و هنرمندان با توجه به غیرتی که به اهل‌بیت لازم در این فرصت کوتاه اثرات بسیاری خوبی را از خود به جا گذاشتند که این مایه افتخار استان است.

وی افزود: این سوگواره به یاد ۷۲ یار صدیق و همراه حضرت ابا عبدالله‌الحسین در کربلا پایه‌گذاری شده است.

حبیبی نشان دادن مراسم سوگواری اباعبدالله با خلق آثار گوناگون را هدف اصلی این سوگواره عنوان و اظهار کرد: امیدوارم کسانی که در این جشنواره منتخب شدند در مراحل کشوری نیز بتوانند این حرکت شایسته و هدفمند را ادامه دهند.

لازم به ذکر است: ۳ نفر از شاعران خراسان جنوبی شعرهای خود را که در وصف اباعبدالله‌الحسین سروده بودند قرائت کردند.

یادآوری می‌شود؛ در پایان از برگزیدگان هر بخش با اهدا تندیس و لوح؛ تقدیر و تشکر شد.


کد مطلب: 11980

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11980/سوگواره-۷۲-راوی-آسمان-خراسان-جنوبی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir