مردم سپیدان ۴۰۰ تخته فرش به حرمین کربلای معلی اهدا کردند

خبرگزاری شبستان , 17 بهمن 1388 ساعت 12:14

عبدالرسول مختاری‌نژاد مسؤل ستاد عتبات عالیات استان فارس گفت: مردم سپیدان فارس ۴۰۰ تخته فرش دستباف و ماشینی برای استفاده در حرمین کربلای معلی اهدا کردند.


عبدالرسول مختاری‌نژاد، مسؤل ستاد عتبات عالیات استان فارس در جمع مسؤلین شهرستان سپیدان ضمن تقدیر از مردم این شهرستان گفت: طی این مدت که از سال می‌گذرد، مردم سپیدان اقدام به تهیه ۴۰۰ تخته فرش دستباف و ماشینی، نیم تن گلاب ناب، ۱۲ هزار مترمربع سنگ چینی نی‌ریز، ۶۵۰ جلد کلام الله مجید و کتب ادعیه جهت استفاده در حرمین کربلای معلی کردند.

مسؤل ستاد عتبات فارس از اهدای مقدار قابل توجهی دارو برای دارالشفای حضرت ابوالفضل(ع) توسط مردم این شهرستان خبر داد و تاکید کرد: اهدای شش کیلو طلای ناب برای ساخت گنبد مطهر امام موسی بن جعفر(ع)، ساخت سه درب برای حرم مطهر امام حسین(ع) و دو درب برای حرمین کاظمین(ع) از جمله هدایای مردم فارس به عتبات عالیات به شمار می‌آید.

وی اضافه کرد: هم اینک ضریح مطهر اباعبدالله الحسین(ع) در قم در حال ساخت است که با رایزنی‌هایی که با دفتر آیت الله سیستانی در قم صورت پذیرفت، افتخار تهیه و ساخت سقف ضریح مطهر امام حسین(ع) با مشارکت مردم این استان ساخته شود که این سقف مساحتی در حدود ۴۰ مترمربع دارد.

مسؤل ستاد عتبات عالیات فارس تاکید کرد: از دیگر پروژه‌های در دست احداث این ستاد می‌توان به ساخت چهار صندوق بزرگ برای ضریح قبور امامین عسکریین(ع) در سامرا اشاره کرد که هم‌اکنون یکی از این صندوق‌ها در مجتمع شلمچه شیراز برای بازدید عموم به نمایش گذاشته شده است.

در ادامه، علیرضا انصاری، فرماندار سپیدان نیز گفت: ۲۶ هزار بسته آب معدنی، ۱۲۰ هزار قوطی انواع آب میوه و به همراه مقادیر قابل توجهی سیب درختی به وسیله ۲۰ دستگاه کامیون از محل اهدایی مردم سپیدان در قالب ۲۰ دستگاه کامیون به کربلای معلی اعزام شد.

فرماندار سپیدان تاکید کرد: پنج هزار بسته انواع آجیل و شکلات را بسته‌بندی توسط خواهران این شهرستان برای توزیع در بین زوار حسینی به ستاد عتبات عالیات فارس اهدا شد.

فرماندار سپیدان، ضمن اعلام آمادگی برای تهیه گل و فرش‌های حرم مطهر حضرت امام موسی کاظم(ع)، از مردم این شهرستان خواست تا در این زمینه با مسؤلان ستاد عتبات عالیات همکاری کنند.

شهرستان سپیدان به مرکزیت اردکان در فاصله ۱۰۰ کیلومتری شمال غرب شیراز، واقع شده است.


کد مطلب: 11982

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11982/مردم-سپیدان-۴۰۰-تخته-فرش-حرمین-کربلای-معلی-اهدا-کردند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir