در صورت پذیرش پیشنهاد از سوی مسئولان عراقی

شیراز با نجف و کربلا خواهرخوانده می‌شود

خبرگزاری شبستان , 17 بهمن 1388 ساعت 14:19

شهردار شیراز از پیشنهاد خواهر‌خواندگی شیراز با نجف اشرف و کربلای معلی به مسئولان عراقی خبر داد و گفت: ما در صدد هستیم تا به عنوان سومین شهر اهل بیت‌(ع) خواهر خواندگی شیراز با شهرهای نجف اشرف و کربلای معلی انجام بگیرد که در این رابطه مکاتباتی با مسئولان عراقی داشته‌ایم.


شهردار شیراز گفت: با یاری خداوند متعال اعلام آمادگی اولیه از سوی مسئولان این دو شهر اعلام شده و مذاکره و مکاتبه توسط وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران با سفیر عراق در ایران در حال انجام است.

وی ابراز امیدواری کرد که این پیشنهاد مورد قبول واقع شود و گفت: در صورتی که این پیشنهاد مورد قبول طرف عراقی قرار گیرد پیامدهایی از جمله تسهیل رفت و آمد شهروندان، ‌مقامات فرهنگی، سیاسی و مبادلات اجتماعی به راحتی انجام می‌پذیرد که این از اصول و قواعد اولیه خواهر‌خواندگی است.

گفتنی است، شیراز خواهرخواندگی خود را تاکنون با شهرهای دوشنبه، پایتخت جمهوری تاجیکستان در سال ۱۹۸۰، نیکوزیای قبرس از سال ۱۹۹۹، چونگ کینگ از چین و وایمار جمهوری فدرال آلمان به ترتیب در سال های ۲۰۰۴ و ۲۰۰۹ میلادی به ثبت رسانده است که با ثبت این دو شهر جمع آن به عدد شش می‌رسد.


کد مطلب: 11985

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/11985/شیراز-نجف-کربلا-خواهرخوانده-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir