اعزام به کربلا متوقف نشده است

عدم هماهنگی وزارت بهداشت با سازمان حج

خبرگزاری مهر , 7 مهر 1386 ساعت 14:15


با توجه به اینکه سازمان حج نهاد اجراکننده است نه سیاست گذار بنابراین هر زمانی که به ما دستور دهند زائر به عراق اعزام نشود ما نیز اجرا می کنیم اما تاکنون هیچ هماهنگی از سوی وزارت بهداشت با ما درخصوص عدم اعزام زائران انجام نشده است.
معاون سازمان حج در امور عتبات عالیات سوریه ، عراق در گفتگو با خبرنگار مهر درخصوص سخنان وزیر بهداشت مبنی بر هماهنگی با سازمان حج برای جلوگیری از اعزام زائران به عراق ، خاطرنشان کرد: اطلاعی از این هماهنگی نداریم.

حسین اکبری همچنین در مورد عدم تائید آب لوله کشی عراق از سوی وزارت بهداشت ، افزود: وضعیت بهداشتی و همچنین آلوده بودن آب لوله کشی در عراق، 2 سال است که با مشکلاتی همراه است به همین دلیل تمامی زائران از آب معدنی استفاده می کنند.

معاون سازمان حج در امور عتبات عالیات عراق ، سوریه ادامه داد: به همین دلیل در قرارداد با طرف عراقی نیز به صراحت تاکید شده که حتما باید آب معدنی پلمپ شده در اختیار زائران قرار داده شود و با کنترل، نظارت و پیگیری تلاش می کنیم تا مشکلی برای زائران بوجود نیاید و تاکنون نیز موردی مشاهده نشده است.

وی تاکید کرد: فقط مشکلی که در حال حاضر وجود دارد درخصوص زائرانی است که به صورت انفرادی به عتبات می روند و کنترلی بر روی آنان انجام نمی شود.

اکبری گفت:علاوه بر عراق در کشورهای عربستان و سوریه نیز زائران فقط از آب معدنی استفاده می کنند ، به همین دلیل به زائران اعزامی توصیه می کنیم که حتما مراقب سلامتی و بهداشت خود باشند.

وی در خصوص عدم اعزام زائران با توجه به مشکل وبا و آب آلوده به عراق ،گفت: سازمان حج نهاد اجراکننده است و سیاست گذارنیست ، هر زمانی که به ما دستور دهند که زائر اعزام نشود ما نیز اجرا می کنیم.

مدیر کل روابط عمومی سازمان حج نیز در خصوص هماهنگی وزارت بهداشت با سازمان به خبرنگار مهر، گفت: هیچ هماهنگی در خصوص عدم اعزام زائران به عتبات عالیات از سوی وزارت بهداشت انجام نشده است و سازمان این امر را تکذیب می کند.

عبدالله نصیری ادامه داد: زائران در عراق آب سالم بهداشتی و بطری استفاده می کنند ، بنابراین مساله ای برای آنها بوجود نمی آید و مشکل فقط در خصوص زائرانی است که بصورت انفرادی به عتبات سفر می کنند.

شایان ذکر است، وزیر بهداشت روز پنج شنبه عنوان کرده بود بر اساس هماهنگی به عمل آمده با سازمان حج، سعی شده در شرایط فعلی سفر زوار به عراق صورت نگیرد و در صورتیکه فردی مجبور به این سفر باشد باید با آموزش کافی به آنجا سفر کند ، زیرا آب لوله کشی عراق را به هیچ وجه تأیید نمی کنیم.


کد مطلب: 12

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12/اعزام-کربلا-متوقف-نشده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir