تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۸۸ ساعت ۱۱:۳۱
۰
کد مطلب : ۱۲۰۱۴

نهمين سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» برگزار می‌شود

نهمين سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» برگزار می‌شود
«مهدی نادعلی» سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با بیان این مطلب گفت: فرهنگسرای مهر، هم‌زمان با ایام سوگواری سالار شهیدان مسابقات «سوگواره هنر در ساحت عاشورا» را برگزار کرده است.

وی ادامه داد: مسابقات نهمین سوگواره «هنر در ساحت عاشورا» در راستای تقویت و پرورش هنرهای دینی، ارج نهادن به ارزش‌های مذهبی و ترویج پیام عاشورا و فرهنگ حسینی در پنج بخش نقاشی، پیام‌کوتاه، معرق و خوشنویسی، عکاسی و پوسترهای عاشورایی برگزار می‌شود.

نادعلی موضوعات آثار ارسالی در بخش نقاشی را، تصویر رخدادهای مهم در طول زندگی امام حسین(ع) و شهادت ایشان، حالات زایران و شیفتگان آن حضرت، شهادت حضرت علی اصغر(ع) و تشنگی کودکان ذکر کرد.

سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان یادآور شد: علاقه‌مندان در بخش پیامک نیز می‌توانند پیام‌هایی با مضمون عاشورا، قیام امام حسین(ع) و مدح شهیدان کربلا را در ۳ سطر ارسال کنند.

وی گفت: هنرمندان معرق‌کار و خوشنویس نیز می‌توانند با کتابت آیات، احادیث و کلمات قصار آن حضرت، اشعار و سخنان نغز شخصیت‌های برجسته جهان و یا کتابت شعر «سر نی در نینوا می‌ماند اگر زینب نبود/ کربلا در کربلا می‌ماند اگر زینب نبود» به اندازه حداکثر ۱۰۰ در ۷۰ سانتی‌متر در بخش معرق و خوشنویسی در این مسابقات شرکت کنند.

سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان، تصریح کرد: در بخش عکاسی نیز علاقه‌مندان می‌توانند با ثبت صحنه‌های جاویدان و اثرگذار کاروان‌ها و دسته‌های عزاداری از طریق دوربین‌های خانگی و حرفه‌ای به اندازه حداقل ۲۰ در ۲۵ و حداکثر ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر و دوربین تلفن همراه حداقل ۱۳ در ۱۸ و حداکثر ۳۰ در ۴۰ سانتی‌متر در این مسابقه شرکت کنند.

وی ادامه داد: موضوعات بخش پوسترهای عاشورایی را حماسه عاشورا، معرفی شخصیت قمر بنی‌هاشم(ع) و حر‌بن‌یزید ریاحی تشکیل می‌دهند؛ شرکت کنندگان آثار خود را باید به‌صورت پرینت رنگی در قطع A۴ همراه با فایل رایانه‌ای با فرمت TIFF و کیفیت DPI۳۰۰ ارسال کنند.

سرپرست سازمان رفاهی تفریحی شهرداری کاشان با اشاره به بخش کتبیه‌نگاری عاشورا گفت: کتیبه‌های ارسالی باید قابلیت چاپ و تکثیر روی پارچه را داشته باشند؛ هنرمندان با هر شرایط سنی می‌توانند همزمان در هر بخش عنوان‌شده، با ارائه اثر مجزا شرکت و آثار خود را تا ۲۷ بهمن‌ماه سال جاری به دبیرخانه فرهنگسرای مهر به نشانی کاشان، انتهای خیابان شهید مدرس، بلوار شهید خاندایی، فرهنگسرای مهر ارسال کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما