اهدای ۲۰ کیلو طلا برای طلاکاری گنبد حضرت علی(ع)

اعتدال , 18 بهمن 1388 ساعت 11:45

جامعه: عباس قطب‌الدینی معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات رفسنجان گفت: در اجرای طرح مشارکت علوی برای طلاکاری طوق گنبد حضرت علی(ع) مردم رفسنجان ۲۰ کیلوگرم طلا اهدا کردند.


قطب‌الدینی شامگاه جمعه به خبرنگاران گفت: مردم رفسنجان همچون گذشته که در کار بازسازی عتبات عالیات مشارکت باشکوه داشتند و آخرین افتخار آنها مشارکت در طرح طلاکاری طوق گنبد حضرت علی(ع) بود، این بار نیز عشق و محبت خالصانه خود به آقا امام حسین(ع) را به زیباترین شکل ممکن به منصه ظهور رسانده و در این طرح معنوی شرکت کنند.

وی در مورد این طرح افزود: از یک ماه قبل ستادهایی در شهرهای بهرمان، صفائیه، کشکوئیه، انار و بخش مرکزی تشکیل شده که ریاست آنها ائمه جمعه مناطق هستند و این ستادها در تمامی روستاها یک نماینده دارند.

قطب‌الدینی یادآور شد: قبض‌های ویژه ۲ هزار تومانی و ۵ هزار تومانی در اختیار این ستادها قرار گرفته که آنها این قبض‌ها را به نمایندگان خود در روستاها داده و این نمایندگان نیز قبض‌ها را در بین مردمی که تمایل دارند در این امر معنوی شرکت داشته باشند، توزیع می‌کنند.

قطب‌الدینی تصریح کرد کرد: در مجموع سهم شهرستان رفسنجان از این پروژه، ۶۰۰ میلیون تومان است و به حول قوه الهی تصمیم بر این است که تا پایان ماه صفر هدایای مردم این شهرستان را جمع‌آوری کنیم.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان رفسنجان گفت: در سال ۸۲ ستاد بازسازی عتبات عالیات شهرستان رفسنجان رسماً کار خود را آغاز و تصمیم گرفت، غبار غمبار غریبی را از چهره حرم‌های مطهر ائمه معصوم در عتبات عالیات که به شکل مظلومانه‌ای مورد بی‌مهری صدام و حزب بعث قرار گرفته بودند، بزداید.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون که شش سال از آن زمان گذشته خوشحال و خرسندیم که کارمان زمینه‌ساز بسیاری از فعالیت‌های دیگر در این زمینه در کشور شد، به نحوی که تنها در شهر نجف‌اشرف تاکنون ۵۵ پروژه اساسی به انجام رسیده که ده‌ها طرح آن به طور مستقل با کمک و مشارکت مردم رفسنجان انجام شده است.

قطب‌الدینی افزود: ترمیم و تعویض سنگ‌های حرم و کاشی‌کاری و معرق ورودی ایوان حرم مطهر، مرمت و بازسازی کتیبه دور و طلاکاری طوق داخل گنبد حرم مطهر، تخریب و خاکبرداری به منظور احداث صحن حضرت زهرا (س) در مجاورت حرم حضرت علی‌(ع) به مساحت ۱۵۰ هزار مترمربع توسط این ستاد انجام شد.

وی یادآور شد: احداث حسینیه حیدری به متراژ ۱۲۰۰ مترمربع، دارالضیافه به مساحت ۷۰۰ مترمربع، مسقف زایران به مساحت ۴۰۰ مترمربع، احداث خط انتقال آب از کوفه به نجف، احداث کانال خطوط انتقال آب، برق و مخابرات در اطراف حرم مطهر، اجرای پروژه اصلاح و تقویت سیستم برق حرم مطهر و ساخت و نصب برج روشنایی در اطراف حرم و تامین لوسترهای حرم مطهر توسط ستاد عتبات‌عالیات رفسنجان صورت گرفت.

معاون اجرایی ستاد بازسازی عتبات عالیات رفسنجان گفت: همچنین تامین و راه‌اندازی رادیوی حرم، سیستم بی‌سیم صوتی حرم، سنگ‌کاری کف و دیوار حرم حضرت مسلم(ع)، راه‌اندازی کارگاه قالیشویی و رفوگری و گلخانه حرم مطهر و احداث ۲۱۶ چشمه سرویس بهداشتی از جمله طرح‌هایی است که مستقلاً توسط مردم رفسنجان انجام شده است.

وی تصریح کرد: در اجرای طرح مشارکت علوی برای طلاکاری طوق گنبد حضرت علی(ع) مردم رفسنجان به ویژه خواهران بزرگوار و ولایتمدار این شهرستان ۲۰ کیلوگرم طلا اهدا کردند و این طرح روز ۱۳ رجب امسال رسماً افتتاح شد.

وی افزود: ساخت صحن حضرت زهرا(س) در جوار حرم حضرت علی(ع) به عنوان بزرگ‌ترین طرحی است که هم‌اکنون در نجف اشرف در اولویت انجام قرار دارد و از سال آینده، کار ساخت آن شدت و قوت بیشتری می‌گیرد.

قطب‌الدینی با بیان اینکه کمک‌های مردم رفسنجان در کربلا نیز به خوبی مشهود است، تصریح کرد: از آن جمله می‌توان به مشارکت در اجرای سنگ‌کاری حرم مطهر حضرت قمر بنی‌هاشم(ع)، سنگ‌کاری کف و دیوار حرم مطهر طفلان مسلم، احداث ۲ باب سقاخانه در بین‌الحرمین توسط مردم شهرستان انار، تعویض قالی‌های حرم مطهر، سنگ‌کاری خیمه‌گاه و مقام حضرت علی‌اصغر(ع)، احداث دارالضیافه حرم امام حسین(ع) به مساحت ۱۴ هزار مترمربع و احداث دارالشفای حرم به مساحت ۸ هزار مترمربع اشاره کرد.

وی یادآور شد: مردم رفسنجان که عشق به ائمه اطهار(ع) در تار و پود وجودشان نهفته است، این بار نیز با مشارکت در طرح تعویض سنگ حرم امام حسین(ع) برگ زرینی دیگر بر افتخارات باشکوه خود در این زمینه بیفزایند.


کد مطلب: 12023

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12023/اهدای-۲۰-کیلو-طلا-طلاکاری-گنبد-حضرت-علی-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir