اختتاميه چهارمين سوگواره پيامك‌های عاشورايی برگزار شد

ایکنا , 20 بهمن 1388 ساعت 12:35

جامعه: مراسم پايانی چهارمين سوگواره پيامك‌های عاشورايی با عنوان «بخوان به نام گل سرخ» از سوی مؤسسه ماسك وابسته به معاونت پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی شب گذشته در تالار انديشه حوزه هنری برگزار شد.


مراسم پايانی چهارمين سوگواره پيامك‌های عاشورايی با عنوان «بخوان به نام گل سرخ»، شب گذشته با حضور سيدجواد موسوی هوايی، معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی، مهدی صدری‌مهر، مديرعامل مؤسسه ماسك و تعدادی از اعضای هيئت داوران و جمعی از علاقه‌مندان برگزار شد.

موسوی هوايی در ابتدای اين مراسم به سخنانی درباره بازتاب معنوی اين مراسم پرداخت و گفت: اهل بيت(ع) آينه تمام‌نمای صفات حق تعالی هستند و به جز صفات خداوند؛ مانند اولوهيت كه متعلق به خداوند متعال است، بقيه صفات را در حدی كه بشر توانای رسيدن به كمال آن را داشت، در خود دارند.

وی افزود: در قرآن كريم آمده است كه به ياد خدا باشيد تا خدا هم به ياد شما باشد؛ خدای متعال كسانی را كه به يادش هستند فراموش نمی‌كند، بر مبنای اين آيه، محال عقلی است كه كسی دعايی بكند و پاسخی نشنود، البته نوع دعای فرد و پاسخ آن از سوی خداوند متفاوت است.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی اضافه كرد: همچنين در احاديث قدسی داريم كه خداوند می‌فرمايد: بنده من از من اطاعت كن تا من تو را مانند خودم قرار دهم، اگر من به شی‌ای امر كنم كه به وجود بيايد تو هم می‌توانی اين كار را بكنی.

وی تأكيد كرد: ائمه(ع) در حد اعلا اين صفات را در خود متجلی كرده‌اند و شما اگر می‌خواهيد اخلاق خداوند را ببينيد در جايی به غير از اخلاق رسول خدا(ص) و ائمه(ع) می‌توانيد ببينيد.

موسوی هوايی اولين پيام اين سوگواره را پذيرفتن امام حسين(ع) در ميان شركت كنندگان آن دانست و گفت: اگر شخص توانمندی در دنيا بفهمد كه قبولش داريم، دنيا متحول می‌شود، ضمن اين‌كه افرادی كه در اين سوگواره شركت كردند، نشان دادند كه هم امام حسين(ع) را قبول دارند و هم او را می‌خواهند و البته اين رابطه دو طرفه است؛ چرا كه امام حسين(ع) نيز شما را می‌خواهد.

وی نشان دادن مصائب امام حسين(ع) را يكی ديگر از دستاوردهای اين سوگواره دانست و گفت: افراد با شركت در اين سوگواره با مصائب اين امام(ع) آشنا، و دلشان می‌سوزد و البته اين رابطه دو طرفه است؛ چراكه در بيش از ۵۰ روايت از ائمه معصوم(ع) داريم كه وقتی شيعيان ما غصه‌دار می‌شوند، ما بيشتر از آن‌ها غصه‌دار می‌شويم.

معاون پژوهشی و آموزشی سازمان تبليغات اسلامی با تأكيد بر اين‌كه برگزاری اين مجالس بايد سبب هدايت زندگی افراد شود، گفت: وقتی به ميل ليلی عالم حركت كنيم، مجنون بودن را ثابت كرده‌ايم.

وی تصريح كرد: با برگزاری اين مراسم، پنج واقعه بزرگ تاريخی را به هم پيوند می‌زنيم؛ بعثت رسول اكرم(ص)، نصب ولايت در غدير خم، قيام ثارالله در كربلا، نهضت روح‌الله در ايران و قيام حضرت مهدی(عج) در جهان.

موسوی هوايی افزود: اگر امام روح‌الله اين انقلاب را رهبری نمی‌كرد، چطور می‌خواستيم ارزش‌های بعثت و غدير و عاشورا را حفظ كنيم و ما بايد به اين راه ادامه دهيم تا ظهور حضرت مهدی(عج)؛ بنابراين هر پيامك شما يك حلقه اتصالی است برای زمينه‌سازی ظهور صاحب‌الامر(عج) و اين ايجاد يك موج مثبت در عالم است و اين امواج مثبت يك تقاضای بزرگ الهی را ايجاد می‌كند كه بی‌پاسخ نخواهد ماند.

يادآوری می‌شود، در چهارمين دوره سوگواره پيامك‌های عاشورايی، ۱۲۰ هزار پيامك ارسال شده بود كه به ۱۴ تن از برندگان، كمك هزينه سفر به مشهد مقدس و به ۱۴ تن از برندگان ديگر نيز كمك هزينه سفر به عتبات عاليات اهدا شد.


کد مطلب: 12059

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12059/اختتاميه-چهارمين-سوگواره-پيامك-های-عاشورايی-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir