قرآن منسوب به دستخط امام حسین (ع)اهدایی رهبرمعظم به نمایش درآمد

خبرگزاری ايرنا , 20 بهمن 1388 ساعت 14:59

فرهنگ: جلوه‌هایی از قرآن خطی امام حسین(ع) اهدایی مقام معظم رهبری به کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی که به خط کوفی بر روی پوست آهو کتابت شده در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.


رئیس روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس رضوی با بیان این ‌مطلب گفت: علاوه بر این نسخه نفیس، از میان آثار فراوان خطی با موضوع امام حسین(ع) و ماه محرم موجود درگنجینه مخطوطات کتابخانه مرکزی آستان قدس رضوی تعدادی آثار نفیس انتخاب و در معرض نمایش عموم قرار گرفته است.

مهدی قیصری‌نیک یادآور شد: در این مجموعه آثار به نمایش درآمده کتاب‌های خطی ارزشمندی مانند زیارت عاشورا، منبع البکاء، شرح زیارت عاشورا، ترجمه مفتاح البکاء، وقایع عاشورا و امام حسین(ع) نیز وجود دارد.

وی با بیان اینکه سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد دارای بیش از ۱۳میلیون منبع اطلاعاتی شامل کتاب خطی وچاپ سنگی، اشیای موزه‌ای، اسناد تاریخی، مطبوعات قدیمی، کتاب چاپی و مواد دیداری وشنیداری است؛ افزود: از این پس آثار نفیس خطی، چاپ سنگی و اسناد تاریخی به مناسبت‌های مختلف انتخاب و در مرکز نمایشگاه‌ها و همایش‌های آستان قدس رضوی در معرض نمایش عموم قرار می‌گیرد.


کد مطلب: 12062

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12062/قرآن-منسوب-دستخط-امام-حسین-ع-اهدایی-رهبرمعظم-نمایش-درآمد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir