رئیس سازمان حج و زیارت:

اعزام انفرادی زاير به عتبات تخلف محسوب می‌شود

خبرگزاری مهر , 21 بهمن 1388 ساعت 10:39

جامعه: رئیس سازمان حج و زیارت گفت: براساس مصوبه وزارت کشور ایران و شورای عالی عراق، اعزام زایر انفرادی از طریق زمینی و هوایی به عراق بدون مجوز خلاف قانون است و هر کسی اقدام به این کار کند تخلف کرده است.


علی لیالی رئیس سازمان حج و زیارت در مورد اعزام هوایی زایران به عتبات عالیات گفت: جلسات مختلفی در مورد اعزام هوایی زایران با رئیس سازمان هواپیمایی انجام شده و این جلسات تا رسیدن به نتیجه نهایی ادامه دارد.

این مقام ارشد در سازمان حج و زیارت تاکید کرد: برای اعزام هوایی زایران به عتبات عالیات عراق مشکلی با سازمان هواپیمایی نداریم و مسئولان این سازمان باید با طرف عراقی در این زمینه مذاکراه کنند.

برخی اخبار حاکی از آن است که شرکت‌های هواپیمایی با وجود اینکه مدتی است تعدادی پرواز متفرقه در هفته توسط آنها به عتبات عالیات عراق انجام می‌شود اما هنوز با سازمان حج قراردادی منعقد نکرده‌اند.

لیالی با اشاره به اینکه انجام پرواز متفرقه به عراق توسط هواپیمایی صحت ندارد، گفت: اعزام زایر انفرادی از طریق زمینی و هوایی خلاف قانون است به همین دلیل سازمان هواپیمایی نیز پرواز متفرقه نخواهد داشت.

براساس اعلام سازمان حج در حال حاضر روزانه سه هزار نفر از طریق زمینی به عتبات عالیات اعزام می‌شوند که تا پایان سال ظرفیت اعزام زایران به چهار هزار نفر افزایش می‌یابد.

رئیس سازمان حج و زیارت اظهار داشت: درمورد نحوه اعزام زایران به عتبات و اینکه درحال حاضر در چه مرحلی است باید از سازمان هواپیمایی پیگیری شود.


کد مطلب: 12068

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12068/اعزام-انفرادی-زاير-عتبات-تخلف-محسوب-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir