مسئول امور بانوان ستاد کربلا:

ارادت به حضرت ابوالفضل(ع) تنها مختص به شیعیان و حتی مسلمانان نیست

1 بهمن 1386 ساعت 16:28

عملیات ساخت و بازسازی قسمت هایی از ضریح حضرت ابوالفضل عباس (ع) در فرهنگسرای بهمن توسط یک تیم 25 نفره در فرهنگسرای بهمن تهران مشغول انجام می‌باشد.


به گزارش خیمه، مسئول امور بانوان ستاد کربلا افزود: "استادکار این طرح آقای عباس‌پور است حدود 40 سال پیش افتخار آن را داشته که با کمک استادکار خود ضریح کنونی حرم حضرت عباس که در کربلای معلی قرار دارد را بسازد و امروز نیز این توفیق را یافته است که با عنوان استادکار عملیات ساخت و بازسازی قسمت‌هایی از ضریح را هدایت کند."

آقاجانیان با اشاره به این که بانوان تهرانی طلایه‌دار ساخت این ضریح شدند، گفت: "حدود سه سال پیش در مراسم ولادت حضرت زهرا(س) که در مهدیه تهران برگزار شده و حدود پنج‌هزار نفر از بانوان جمع شده بودند، توسط ذاکر اهل‌بیت اعلام کردیم که ضریح حضرت ابوالفضل و نیز ضریح امام حسین تهدید در آب هستند. چراکه کربلا در گودی قرار دارد و آب‌های تحت‌الارضی از قبیل شط فرات و امثال آن به این گودی وارد می‌شوند. زمان رژیم بعثی هیچ تلاشی برای مهار کردن این آب‌ها صورت نمی‌گرفت، آب‌ها آنقدر بالا آمده بود که مناره‌ها و گلدسته‌ها را تهدید می‌كرد و ممکن بود هر لحظه این گلدسته‌ها فرو بریزند؛ اعلام کردیم که نیاز به بازسازی و مهار کردن این آب‌ها وجود دارد پروژه‌های عظیمی از طرف ستاد بازسازی عتبات که یک ستاد کاملا مردمی است در حال شکل‌گیری در عراق است."

مسئول پروژه ساخت  ضریح حضرت ابوالفضل(ع) افزود: "دیدم که خانم‌ها بدون آنکه با هم قراری داشته باشند یکی‌یکی به صحنه آمدند؛ این خانم‌ها هر مقدار طلا همراه داشتند از گوشواره و النگو و دستبند و انگشتر درآورده و اهدا کردند به طوری چند دقیقه پس از صحبت‌های ذاکر اهل‌بیت، ورقی از طلا روی صحنه مهدیه تهران را پوشاند."

آقاجانیان همچنین با اشاره به جایگاه حضرت ابوالفضل عباس در میان در مذاهب اسلامی و نیز در میان پیروان دیگر ادیان بیان کرد:"ارادت به حضرت ابوالفضل(ع) تنها مختص به شیعیان و حتی مسلمانان نیست، بلکه پیروان دیگر مذاهب و دیگر ادیان نیز به ایشان توسل ورزیده و جواب توسل خود را دیده‌اند. می‌بینيدکه مراسم وهیئت‌های عزاداری در ماه محرم تنها توسط شیعیان بر پا نمی‌شود."

مسئول امور بانوان ستاد کربلا در ادامه گفت: "در همین مکان شاهد حتی حضور اقلیت‌های مسیحی بوده‌ایم. من به شخصه سربازی مسیحی را دیدم که صلیب نقره‌ای خود را هدیه کرد و وقتی از او پرسیدم "شما با چه هدفی چنین اقدامی را انجام می‌دهید؟ با حالت طلبکارانه‌ای عنوان کرد: "چرا ما چنین کاری را انجام ندهیم؟ شاید پیامبرما با شما یکی نباشد ولی حضرت عباسمان یکی است." به طور طبیعی وقتی مسیحیان اینگونه می‌اندیشند دیگر فرق اسلامی بسیار احترام و ارادت عمیق‌تری نسبت به حضرت ابوالفضل خواهند داشت."


بنا بر گزارش ابنا، آقاجانیان همچنین در مورد مسلمانان اهل سنت در داخل جمهوری اسلامی ایران و میزان همکاریشان با ستاد کربلا و علاقه‌مندی آنها به اهل‌بیت (ع) عنوان کرد: "یادم است در جریان پروژه ضریح قتلگاه و آمدن یکی از پرچم‌های بارگاه ملکوتی امام حسین (ع) به مناطق سنی‌نشین ایران، هم در منطقه کردستان و هم سیستان و بلوچستان میزان استقبال مردمی و نیز کمک‌ها و هدایای ایشان آنقدر زیاد بود که غیرقابل تصور بود."


کد مطلب: 1207

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1207/ارادت-حضرت-ابوالفضل-ع-تنها-مختص-شیعیان-حتی-مسلمانان-نیست

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir