نمایش «عباس، آموزگار عشق و احساس» در شیراز به روی صحنه رفت

خبرگزاری شبستان , 21 بهمن 1388 ساعت 15:36

فرهنگ: نمایش «عباس، آموزگار عشق و احساس» به کارگردانی سیدمحمد پارسویی به مناسبت دهه سوم ماه صفر در شیراز به روی صحنه رفت.


سیدمحمد پارسویی، کارگردان نمایش «عباس، آموزگار عشق و احساس» گفت: در این نمایش با استفاده از نور، مرثیه خوانی و حرکت‌های نمایشی، زمان ولادت تا شهادت این بزرگوار به مرحله اجرا درآمده است.

وی هدف از اجرای این نمایش را به تصویر کشیدن ایثار حضرت عباس برای نسل جوان خواند و تاکید کرد: این بزرگوار یکی از چهره‌های تاثیرگذار در واقعه عاشورا بودند و برای تنظیم متن این نمایشنامه سعی کردم از کتاب‌های معتبر تشیع همچون نفس‌المهموم، لهوف، حماسه حسینی و شعرهای عاشورایی تنظیم و تهیه شده است.

پارسویی در مورد این نمایش ۷۵ دقیقه‌ای گفت: همه دوستدارند تا به زیارت بارگاه ایشان نایل شوند و برای همین منظور نیز ما مقدمه نمایش را اسرای جنگی ایران را در حال صدازدن نام حضرت عباس (ع) و تمنای وصال بارگاه ملکوتیشان را به تصویر کشیده‌ایم.

به گفته این کارگردان نمایش، بخش‌های مختلف از زندگانی ایشان همچون، سفر حج پایانی، تقاضای آب کودکان از ایشان، نپذیرفتن برات شمر لعین و در نهایت شهادت به روی سن رفته است.

گفتنی است، این نمایش در محل سالن شهید دستغیب دانشگاه شیراز از ساعت ۱۹ در یک نوبت نمایش پذیرای علاقمندان خواهد بود.

یادآور می شود: نمایش‌های در سوگ خورشید، نگین درخشان شیراز، کاروان عشق، با قدسیان آسمان، زینب آموزگار صبر و ادب با نگرش‌های مذهبی و اعتقادی از جمله کارهای سید‌محمد پارسویی است.


کد مطلب: 12075

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12075/نمایش-عباس-آموزگار-عشق-احساس-شیراز-روی-صحنه-رفت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir