امسال در ایام نوروز قطعاً اعزام به عمره نخواهیم داشت

برنا , 27 بهمن 1388 ساعت 13:22

جامعه: مدير كل حوزه رياست سازمان حج و زيارت، گفت: در صورتی كه توافق با مقام‌های عربستانی برای عمره مفرده حاصل شود، اعزام زائران از سال آتی در دستور كار برنامه‌های اين سازمان قرار می‌گيرد.


«عبدالله نصيری» ضمن بیان مطلب فوق افزود: تاكنون هيچ توافق اصولی با سعودی‌ها صورت نگرفته و همچنان وضعيت اعزام زائران به عمره مشخص نيست.

مدير كل روابط عمومی سازمان حج و زيارت با بيان اينكه اعزام زائران به عمره نيازمند برنامه‌ريزی و آماده‌سازی امكانات است، افزود: بديهی است در صورت حصول توافق با مقام‌های عربستانی در ايام اخير و پيش رو، فرآيند اعزام زائران به عمره به سال بعد موكول می‌شود. بنابراين نمی‌توان برای قبل از سال جديد و يا ايام نوروز برنامه خاصی را در نظر گرفت.

پیش تر، رییس سازمان حج و زیارت با اشاره به رایزنی‌های جمهوری اسلامی ایران با مقامات عربستانی درباره عمره مفرده گفت بود که بحث و گفت‌و‌گو‌هایی با طرف‌های عربستانی صورت گرفته است که امیدواریم امسال هم در موعد مقرر عمره برقرار شود.

اعزام به عمره مفرده در پی بدرفتاری مأموران سعودی با زائران ايرانی از سوی شورای عالی حج به حالت تعليق درآمده است. بيش از ۸۰۰ هزار نفر در فصل گذشته عمره به عربستان اعزام شدند و حدود يك ميليون نفر نيز در نوبت اعزام قرار دارند.

پایگاه اطلاع رسانی حج آمادگی دارد جهت روشن شدن وضعیت «اعزام» و یا «عدم اعزام» زائران به عمره مفرده، دیدگاه‌های مسئولان، صاحب‌نظران و کاربران محترم را منعکس نماید.


کد مطلب: 12098

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12098/امسال-ایام-نوروز-قطعا-اعزام-عمره-نخواهیم

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir