تاریخ انتشار
سه شنبه ۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۲
۰
کد مطلب : ۱۲۱۰۸

از ۳۰۰ هیئت برگزاری نماز ظهر عاشورا، در همدان تقدیر می‌شوند

از ۳۰۰ هیئت برگزاری نماز ظهر عاشورا، در همدان تقدیر می‌شوند
مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان گفت: نماز سرچشمه معارف اسلامی است که اوج جایگاه نماز در هنگام قیام امام حسین(ع) و اقامه نماز در ظهر عاشورا است.

حسن کرمی‌نور افزود: ستاد اقامه نماز استان همدان، به منظور تبیین و گسترش فرهنگ عاشورا و اهمیت نماز در این حماسه بزرگ و دیگر مناسبت های ملی، از ۳۰۰ هیئت مذهبی برگزار کننده نماز ظهر عاشورا فردا (۲۹ بهمن) در موسسه یاد آوران حسینی تقدیر خواهد کرد.

وی تصریح کرد: شناساندن جایگاه والای نماز به اقشار مختلف جامعه، ایجاد احساس وظیفه شرعی، پایبند بودن به فرایض الهی به ویژه نماز، ایجاد هم دلی در بین مردم و ایجاد فضای معنوی از اهداف اصلی این اقدام است.

مسئول فرهنگی ستاد اقامه نماز استان همدان در ادامه گفت: با الگو گیری از اقامه نماز اول وقت ظهر عاشورا، از قیام خونین ابا عبدالله الحسین(ع) در ترویج فرهنگ نماز در جامعه بهره می‌بریم.

کرمی‌نور اظهار داشت: امام حسین(ع) رکن رکین اسلام را اقامه نماز می‌دانست و عاشقانه و خاشعانه خویش را فدای احیای ارزش‌های ناب اسلامی كرد.

وی یادآور شد: نماز مبدا انسان‌سازی است، لذا بر ماست تا با زنده نگه داشتن این حرکت ادامه دهنده راه آن امام شهید کربلا باشیم.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما