نوآوری در آیین‌های عاشورایی موجب افزایش جذب مخاطبان می شود

سايت خبری باشگاه خبرنگاران جوان , 3 اسفند 1388 ساعت 13:01

ایران‌زمین:‌ حجت‌الاسلام محمد جعفر فیض‌آبادی عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حاشیه برپایی مراسم عزاداری دهه آخر صفر در مشهد گفت:‌ نوآوری در برگزاری مراسم نمایش آیین‌های عاشورایی در مشهد موجب افزایش جذب مخاطبان و تاثیر بیشتر در آنان می‌شود.


حجت‌الاسلام محمد جعفر فیض‌آبادی گفت: تجسم بخشی حرکت‌های تاریخی موجب همزاد پنداری مخاطبان با شخصیت‌های داستانی می‌شود و احساس نزدیکی به اولیای الهی را در مخاطب تقویت می‌کند.

مدیر مرکز مطالعات علم دینی بنیاد پژوهش‌های قرآنی حوزه و دانشگاه گفت: دقت صورت گرفته در انتخاب دیالوگ‌ها و متن نمایشنامه آیین‌های عاشورایی به نوعی الگوسازی برای جلوگیری از ورود خرافات به این عرصه نیز محسوب می‌شود.

وی تاکید کرد: استفاده از قالب‌های هنری و شیوه‌های جدید در اجرای آیین‌های مذهبی مخاطب جوان را بیشتر تحت تاثری قرار می‌دهد و او را با حقیقت مفاهیم تاریخی آشنا می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: نوآوری در برگزاری آیین‌های عاشورایی دقت خاصی را می‌طلبد و نباید درمستند بودن مفاهیم اصلی و معرفتی شخصیت اهل بیت(ع)در این آیین‌ها اشکالی بوجود آید.

حجت‌الاسلام فیض‌آبادی گفت: عینیت بخشیدن به تاریخ زندگی معصومین(ع) موجب افزایش شناخت دلباختگان خاندان عصمت و طهارت(ع) از سیره آنان می شود و الگوهای کامل شیعه را بهتر به مردم معرفی می‌کند.


کد مطلب: 12111

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12111/نوآوری-آیین-های-عاشورایی-موجب-افزایش-جذب-مخاطبان-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir