انتشار کتاب «با کاروان باران» در کرج

خبرگزاری مهر , 28 بهمن 1388 ساعت 14:19

فرهنگ: گزیده اشعار سوگواره شعر عاشورایی با عنوان «با کاروان باران» توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج منتشر شد.


مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج اظهار داشت: در این کتاب حدود ۱۵۰ قطعه شعر با مضامین «حماسه کربلا و پیام عاشورا و تداوم نهضت حسینی(ع)،» «رحلت پیامبر اعظم (ص)»، «شهادت امام حسن مجتبی و امام رضا (ع)»، «تأثیر قیام حسینی در انقلاب خمینی» منتشر شده است.

مهدی عسگری افزود: شعر قدیمی‌ترین و اولین هنری است که ولایت و رسالت پیامبر‌(ص) و اهل بیت او را در روح لطیف آزادگان ترسیم کرده و سینه به سینه بر زبان‌های عاشقان این شجره طیبه جاری گشته است.

وی اظهار داشت: امروز نیز شیعیان خوش ذوق و برخوردار از احساس‌های شاعرانه به این سنت هنرمندانه متعهدند و سر ارادت خود را با فوران احساسات عمیق خود بر آستان حضرت دوست می‌سایند.

مدیریت فرهنگ و ارشاد اسلامی کرج گفت : کتاب گزیده اشعار سوگواره شعر عاشورایی «باکاروان باران» توسط این اداره منتشر شده تا مجموعه‌ای زیبا و تحسین‌برانگیز از اشعار آنان را در رثای اهل بیت عصمت و طهارت‌(ع) و با محوریت عاشورا و حضرت سید الشهدا‌(ع) به علاقمندان ارائه کند.

عسگری افزود: این کتاب از معدود کتاب‌هایی است که ظرف مدت سه روز منتشر شده و در اختتامیه سوگواره توزیع شد.

سوگواره استانی شعر عاشورایی «با کاروان باران» هفته گذشته با حضور شاعران و ادیبان استان تهران در کرج برگزار شد و از برگزیدگان با اهدای لوح و تندیس تقدیر و تجلیل شد.


کد مطلب: 12115

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12115/انتشار-کتاب-کاروان-باران-کرج

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir