برنامه های نهم ربیع الاول مسجد مقدس جمکران تشریح شد

1 اسفند 1388 ساعت 12:45

جامعه -جلال بیطرفان: برنامه های نهم ربیع الاول، آغاز امامت حضرت مهدی(عج) در مسجد مقدس جمکران تشریح شد.


دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران آغاز این ویژه برنامه ها را از شامگاه روز سه شنبه ۸ ربیع الاول و پایان این برنامه هار را شامگاه روز پنج شنبه ۱۰ربیع الاول عنوان کرد. 

حجت الاسلام مرتض وافی با اشاره به اینکه عصر روز سه شنبه مصادف با شهادت امام حسن عسگری(ع) مراسم پیاده روی از حرم مطهر حضرت معصومه(س) به سمت مسجد مقدس جمکران با نام «کاروان بهشت» در ساعت ۵/۲ آغاز می شود، سخنرانی حجت الاسلام حسین مومنی و زیارت آل یاسین را از دیگر برنامه های شب ۹ ربیع الاول عنوان کرد. 

این برنامه ها به جز برنامه های قبلی مسجد مقدس جمکران از جمله دعای توسل می باشد. 

وی یکی دیگر از برنامه های این روزها را «همایش جشن ظهور»، همایش دانش آموزی عنوان کرد که با همکاری سازمان دانش آموزی استان تهران و برخی ارگان‌های دانش آموزی استان در صبح روز چهارشنبه برگزار می شود. 

دبیرشورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران برنامه عصر روز چهارشنبه را «همایش صبح امید»، همایش دانشجویی با سخنرانی حجت السلام علیرضا پناهیان بیان کرد که این همایش با همکاری نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها و با حضور دانشجویان مجاور استان قم برگزار می شود.

حجت الاسلام وافی از «جشن گل نرگس» ویژه کودکان و دانش آموزان مقطع ابتدایی به عنوان مراسم صبح روز پنج شنبه یاد کرد و از برگزاری جشن دانش آموزی در مدارس ابتدایی در این روز خبر داد. 

وی برنامه عصر روز پنج شنبه را همایش «عصر ظهور» ویژه بانوان عنوان نمود. 

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران همچنینن دعای ندبه استانی را از برنامه های سال آینده مسجد مقدس جمکران عنوان کرد که این دعای ندبه با دعوت از بهترین وعاظ و خطبا استان مورد نظر و برای تقویت و گسترش فرهنگ مهدویت، سال آینده آغاز می شود.

حجت الاسلام وافی افتتاح مرکز آموزش و تحقیقات فرهنگی که شامل واحد مرکز اسناد و کتابخانه های مسجد مقدس جمکران، مسابقات و همایشهای تخصصی و آموزش فرهنگی زائران و خادمان مسجد مقدس جمکران با مدیریت حجت الاسلام محسن گمار را در سال آینده نوید داد. 

وی ارائه نسخه نهایی چشم انداز مسجد جمکران در افق ۱۴۰۴ را در نیمه شعبان سال آینده عنوان کرد که این چشم انداز برای ارائه نظرات به دفتر مقام معظم رهبری سپرده شده بود. 

دبیر شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران همچنین از دیگر اعضای شورای عالی فرهنگی و برنامه ریزی مسجد مقدس جمکران به حجت الاسلام سعیدی(امام جمعه قم) به عنوان ریاست این شورا؛ حجت الاسلام دکتر رفیعی، حجت اسلام دکتر مهدی میرباقری، حجت اسلام فاضلی( نماینده مسجد مقدس جمکران) اشاره نمود و از حضور تولیت این مسجد مقدس در تمام جلسات یاد کرد.


کد مطلب: 12134

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12134/برنامه-های-نهم-ربیع-الاول-مسجد-مقدس-جمکران-تشریح

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir