تولیت آستان امام حسین(ع) خواستار افزایش تعداد زائران ایرانی است

خبرگزاری ايرنا , 1 اسفند 1388 ساعت 13:22

جامعه:‌ مسئول بعثه مقام معظم رهبری و همچنین مسئول سازمان حج و زیارت در عراق با شیخ مهدی کربلایی تولیت آستان مقدس حرم امام حسین (ع) دیدار و گفت و گو کردند.


حجت الاسلام سید احمد حسینی شریف مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق در این دیدار از همکاری نیروهای عراقی با زائران ایرانی در ایام اربعین و شهادت امام رضا (ع) که در قالب کاروان‌های حج و زیارت و آزاد به عتبات مشرف شدند، تشکر کرد.

او با تاکید بر اینکه در ایام اربعین هیچ گونه مزاحمت خاصی برای زائران ایرانی ایجاد نشد، گفت: تعداد زیادی از زائران ایرانی با پای پیاده از داخل خاک عراق به سمت کربلای معلی حرکت کرده و از خدمات رفاهی و درمانی مراکز عراقی بهره‌مند شدند.

حجت الاسلام حسینی شریف، با اشاره به بروز برخی انفجارها در ایام عزاداری ابا عبدالله الحسین گفت: چند انفجاری که از سوی بدخواهان مردم دو کشور ایران و عراق روی داد در مسیر زائران ایرانی نبود و تمامی زائرانی که برای عزاداری در اربعین حسینی مشرف شده بودند، به سلامتی به ایران بازگشتند.

مسئول بعثه مقام معظم رهبری در عراق با اشاره به مراسم‌هایی که بعد از نماز صبح در حرم امام حسین (ع) و شب‌ها در حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) برگزار می‌شود ، گفت: با توجه به هماهنگی‌های به عمل آمده از سوی تولیت آستان امام حسین(ع) این مراسم برگزار می‌شود.

در این نشست همچنین جواد خانی مسئول سازمان حج و زیارت جمهوری اسلامی ایران در عراق، نظم موجود در چند روز گذشته به ویژه در ایست‌های بازرسی را در خور قدردانی دانست.

او با تاکید بر اینکه در تلاش برای افزایش تعداد زوار ایرانی تا قبل از ایام نوروز هستیم ،گفت: در این مورد در ملاقات‌های بعدی با شما هماهنگی‌های لازم را خواهیم داشت.

شیخ مهدی کربلایی مسئول تولیت آستان امام حسین(ع) نیز با اشاره به عشق مردم عراق به امام حسین (ع) و خدمت به زائرین آن حضرت گفت: تولیت آستان مقدس امام حسین(ع) خواستار افزایش تعداد زائران ایرانی است.
او همچنین گفت: در راستای ارایه خدمت به زائران ایرانی، خودروهایی که در اختیار آستان مقدس امام حسین (ع) قرار دارند به صورت رایگان در اختیار آنان قرار می‌گیرد.

شیخ کربلایی در ادامه شهادت در راه امام حسین (ع) را از افتخارات ملت عراق عنوان کرد و گفت : در مراسم اربعین امسال، شهادت برخی از زائرانی که با پای پیاده قصد سفر به کربلا را داشتند نه تنها خللی در اراده دیگر اعضای خانواده آنها ایجاد نکرد بلکه تعداد زائران را نیز افزایش داد.

تولیت آستان مقدس امام حسین (ع) با بیان اینکه در اربعین امسال شهدای ناشی از بمب‌گذاری‌ها مربوط به اعضای یک خانواده بودند، افزود: سال گذشته نیز شاهد بودیم که از یک خانواده پنج نفر شهید شدند.

وی در تشریح این وقایع گفت: امسال خانمی که به همراه کودک خردسالش با پای پیاده قصد شرکت در مراسم اربعین حسینی را داشت در اثر انفجار کودکش شهید و دستش نیز که در دست کودکش بود قطع شد اما این مادر از ادامه سفر منصرف نشد و در مراسم اربعین شرکت کرد.


کد مطلب: 12136

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12136/تولیت-آستان-امام-حسین-ع-خواستار-افزایش-تعداد-زائران-ایرانی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir