۴۲۷ مداح در ساری شناسایی شده است

خبرگزاری مهر , 1 اسفند 1388 ساعت 13:35

جامعه: رئیس اداره تبلیغات اسلامی مرکز مازندران از شناسایی ۴۲۷ مداح شناسنامه‌دار در شهرستان ساری خبر داد.


حجت الاسلام حمزه علی صادقی رئیس اداره تبلیغات اسلامی استان مازندران اظهار داشت: مراحل ساماندهی مداحان در مرکز استان ادامه داشته و شناسنامه مداحان مازندران به زودی تدوین می‌‌شود.

وی یادآور شد: ساماندهی شعرای آئینی با تشکیل کانون مداحان در مرکز استان رنگ و بوی عملی به خود گرفته است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری با اشاره به برگزاری کنگره شعر عاشورایی در اواخر سال جاری تصریح کرد: در جهت ساماندهی امر تبلیغ احداث خانه‌های عالم در شهرستان تقویت شده است.

صادقی با بیان اینکه هم اکنون اعزام روحانیون در مناطق فاقد روحانی داریم، یادآور شد: در حال حاضر سه خانه عالم در مرکز استان فعال بوده و چهار خانه عالم در دست احداث است.

وی با اعلام این مهم که تعداد خانه‌های عالم در روستاهای مرکز استان کافی نیست، افزود: بر اساس استاندارد به ازای هر روستا باید یک خانه عالم در روستاها ایجاد شود.

این مسئول تبلیغات اسلامی مازندران همچنین از نبود متولی مشخص در امورات ساماندهی فعالیت‌های مساجد خبر داد و گفت: هم اکنون هشت نهاد در مسجد فعالیت می‌کنند که همگی فعالیت‌های موازی و مشابه یکدیگر دارند و مردم را گمراه می‌نمایند.

وی از ارائه طرح ساماندهی مساجد کشور توسط سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد و افزود: ساماندهی کارکردهای مساجد کشور در انتظار توشیح مقام معظم رهبری می‌باشد.

به گفته وی، با نظر مساعد مقام معظم رهبری، امورات فرهنگی هنری و دینی تبلیغی در مساجد به دستگاه متولی امر تبلیغ واگذار و ساماندهی می‌شود.

صادقی همچنین از بازدید و استفاده ۴۰ هزار دانش‌آموز، دانشجو، طلبه، خبرنگار، نویسنده و علاقه‌مند به فضای اینترنت از موسسه اینترنتی تبیان شهرستان ساری در ده ماهه گذشته خبر داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان ساری با اشاره به کارکرد موثر انجمن‌های اسلامی در شکل‌گیری انقلاب اسلامی، از تقویت فعالیت این نهاد دینی مقدس در سازمان تبلیغات اسلامی خبر داد.


کد مطلب: 12137

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12137/۴۲۷-مداح-ساری-شناسایی-شده

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir