تاریخ انتشار
يکشنبه ۲ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۰۳:۰۶
۰
کد مطلب : ۱۲۱۳۹

ایجاد چهار کمیسیون تخصصی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی قم

ایجاد چهار کمیسیون تخصصی در ستاد ساماندهی شئون فرهنگی قم
 در جلسه امروز ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی، طرح ایجاد چهار کمیسیون تخصصی شامل کمیسیونهای آموزش، پژوهش و تحقیقات، بازرسی و نظارت و تهذیب و اخلاق از سوی حجتالاسلام والمسلمین محمود نجاریانزاده، معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم ارائه شد که با موافقت تمامی اعضای جلسه، به تصویب رسید. 

حجتالاسلام نجاریانزاده با اشاره به ضرورت ایجاد این کمیسیونها، گفت: «شناخت جامعه هدف و برنامهریزی برای تحقق فرمایشات ائمه اطهار(ع) و مقام معظم رهبری که همان ارائه اسلام ناب است، بدون انجام تحقیق و پژوهش امکانپذیر نیست، از این رو کمیسیون تحقیق و پژوهش در این ستاد ایجاد شده است.» 

وی بیان کرد که بسیاری از مصوبات مربوط به شئون فرهنگی در سازمان تبلیغات اسلامی، هیئتهای مذهبی و سایر نهادها و مراکز مرتبط به تصویب میرسد که برای بررسی نحوه اجرای این مصوبات، ایجاد کمیسیون نظارت و ارزیابی ضروری به نظر میرسید. 

معاون فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی قم به ضرورت ایجاد کمیسیون آموزش اشاره کرد و افزود: «ارائه آموزشهای لازم به رابطین فرهنگی و مسئولان هیئتهای مذهبی برای جلوگیری از بروز خرافات و آسیبها در مناسبتهای فرهنگی و مذهبی از جمله فعالیتهای مهمی است که ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی باید زمینههای عملیشدن این آموزشها را فراهم کند.» 

برخی از هیئتهای مذهبی یا مداحان به دلیل عدم کسب آموزشهای لازم، دچار لغزشها یا اشتباهاتی میشوند که در این راستا کمیسیون تهذیب و اخلاق با برگزاری جلسات خصوصی، اشتباهات مسئولان هیئتها، رابطین فرهنگی، مداحان و... را به آنها گوشزد میکند تا شاهد ورود خرافات در مناسبتهای مذهبی نباشیم. 

جلسه ستاد ساماندهی شئون فرهنگی در مناسبتهای مذهبی امروز با حضور نمایندگان دستگاهها و نهادهای استان قم در محل سازمان تبلیغات اسلامی قم برگزار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما