برگزاری آخرین نشست شورای هیئات مذهبی

18 اسفند 1388 ساعت 13:23

جامعه- حمیدرضا صداقت: امروز آخرین نشست سال ۸۸ هیئات مذهبی کشور برگزار شد.


این مراسم با حضور ۲۹ عضو از ۳۰ نماینده هیئات مذهبی استان ها در محل دفتر سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام دیلمقانی گزارشی را از سومین دوره شورای مرکزی هیئات کشور ارائه کرد که شامل اصلاح اساسنامه و ارسال آن به هیئات استان‌ها بود.

سپس حجت‌الاسلام حسین روحانی نژاد معاونت فرهنگی سازمان تبلیغات اسلامی در مورد نقش و کارکرد شورای مرکزی هیئات مذهبی سخنرانی کرد.

ایشان الگوی شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور را همچون مجلس شورای اسلامی دانست و افزود تصمیمات مجلس شورای اسلامی در هنگام تصویب در صحن مجلس به عنوان قانون نیست و تا زمانیکه از فیلتر و  به تصویب نهایی شورای نگهبان قانون اساسی نگذرد حکم قانون را ندارد.

وی گفت شورای مرکزی هیئات مذهبی نیز شورای مشورتی و بازوی مشاوره‌ای سازمان تبلیغات اسلامی است که باید مشاوره‌های درستی را به ریاست سازمان تبلیغات بدهند تا بتوانند تصمیم ‌گیری‌هایی صحیح از سوی سازمان گرفته شود. حجت‌الاسلام روحانی‌نژاد بیان کرد که شورای مرکزی بیشتر از آنکه نقش تصمیم‌گیر در زمینه هیئات مذهبی و مسائل مربوط به آنها را داشته باشد باید تصمیم ساز را ایفا نماید.

ایشان با بیان اینکه آقای خاموشی در هنگام دیدار با مقام معظم رهبری باید بتواند مسائل صحیح و مهم را برای ایشان بازگو نماید تا در تصمیم گیری های کلان راهگشا باشد این را جزء وظایف شورای مرکزی هیئات مرکزی دانست که باید این اطلاعات و مشاوره را به ریاست محترم سازمان بدهند.

وی که در مراسم انتخابات چهارمین دوره هیئت رئیسه شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور سخن می‌گفت با ذکر این نکته دوره نخست این شورا برای این بوده است که نیاز چنین شورایی را نشان دهد دومین دوره را دوره تثبیت نامید و افزود که اکنون که مشکلات و خلاء های قاونی از سر راه شورای مرکزی هیئات مذهبی برداشته شده است سومین دوره باید تمامی توان را برای ارائه خدمت بیشتر و بهتر صرف کرد.

در ادامه این جلسه نمایندگان هیئت های مذهبی استان ها به بیان دیدگاه و انتقادات خود در مورد کارکرد دومین دوره پرداختند و پس ار آن مراحل ثبت نام و رای گیری انتخابات سومین دوره هیئت رئیسه شورای مرکزی هیئات مذهبی کشور برگزار شد.


کد مطلب: 12174

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12174/برگزاری-آخرین-نشست-شورای-هیئات-مذهبی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir