بهسازی زیرساخت‌های گردشگری مذهبی در بودجه ۸۹

خبرگزاری مهر , 4 اسفند 1388 ساعت 15:21

جامعه: رئیس کمیسیون فرهنگ و گردشگری مجلس با اشاره به مصوبات و تمهیداتی که در راستای ارتقای وضعیت گردشگری مذهبی مورد توجه قرار گرفته است گفت: در بودجه پیشنهادی سال 89 توجه ویژه‌ای به آماده سازی زیرساخت‌های گردشگری در موقعیت‌های مذهبی شده است.


دکتر سید احمد‌رضا دستغیب رئیس کمیته فرهنگ و گردشگری و نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: درمورد بحث گردشگری در دنیا مسائل با گونه‌های مختلفی چون گردشگری فرهنگی، عملی، جغرافیایی و مذهبی داریم که نوع آخر از جمله ظرفیت‌هایی است که در کشور ما وجود دارد.

او افزود: طرح این مسئله که چه بخشی از گردشگری در کل کشور به گردشگری مذهبی اختصاص می‌یابد چندان قابل استخراج نیست اما باید تأکید کرد گردشگری از ظرفیت‌های بالایی است که کشور ما از آن برخوردار است. در کشور ما در سفرهای داخلی شاهد هستیم بخش قابل توجهی از هدف‌های گردشگری مربوط به شهرهای مذهبی و حتی مناطق معنوی ما است.

مناطق معنوی به مناطق عملیات جنگی دفاع مقدس گفته می‌شود که بر اساس اظهارات رئیس کمیته فرهنگ و گردشگری در زمره مناطق گردشگری معنوی قرار می‌گیرد و تنها شهرهای مذهبی که دربرگیرنده زیارتگاه‌های متبرکه ائمه معصومین را دربرگرفته شامل نمی‌شود.

او یادآور شد: در مورد گردشگری مذهبی از دیدگاه خارجی با توجه به ارتباط و همجواری ما با کشورهای حاشیه خلیج فارس و شیعیانی که در این مناطق زندگی می‌کنند به طور طبیعی می‌تواند شهرهای مذهبی چون مشهد، قم و شیراز را مورد توجه شیعیان خارجی قرار دهد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی گفت: کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز مصوبات و تمهیداتی را هم در بودجه سال ۸۹ در نظر گرفته‌ایم و برای سال ۸۸ هم در نظر گرفته بودیم که توجه ویژه‌ای به آماده‌سازی زیر‌ساخت‌های گردشگری در موقعیت‌های مذهبی توسط دستگاه‌های ذیربط صورت بگیرد.

رئیس کمیته گردشگری کمیسیون فرهنگی مجلس همچنین گفت: در مورد شهرهایی که جزو شهرهای مذهبی هستند مجموعه‌ای از مصوبات را برای به‌سازی مناطق دارای بافت قدیمی و تاریخی و بهبود وضعیت زیرساخت‌های گردشگری در آن شهرها در اختیار داشته و توجهی هم در این رابطه داده‌ایم که دولت در رابطه با لایحه بودجه سال ۸۹ هر شهر را به طور ویژه دیده و هم موقعیت‌های مذهبی کشور در بودجه سال ۸۹ دیده شده است.


کد مطلب: 12204

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12204/بهسازی-زیرساخت-های-گردشگری-مذهبی-بودجه-۸۹

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir