در آمل

«خورشید کاروان» به روی صحنه رفت

خبرگزاری مهر , 5 اسفند 1388 ساعت 12:18

فرهنگ: نمایش مذهبی «خورشید کاروان» در آمل به روی صحنه رفت.


رئیس اداره فرهنگ وارشاد اسلامی شهرستان آمل گفت: این نمایش به کارگردانی سعید امیرکلایی و با بازیگری مرتضی بختیاری، مجید شعاعی و بیش از چهل نفر از عوامل اجرایی اجرا شد.

حسین جوادی افزود: این نمایش به مدت ۱۰ شب در تالار نمایشهای مجتمع فرهنگی هنری امام خمینی ( ره ) اجرا شد که با استقبال علاقمندان زیادی همراه شد.

وی در خصوص نمایش اجرا شده خورشید کاروان تصریح کرد: موضوع این نمایش، داستانی مربوط به دوران پس از واقعه عاشورا است و با اقتباس از داستان مشهور «دیر راهب»، به واقعه کربلا می‌پردازد.

ماجرای نمایش مربوط به شبی است که شمر، کاروان اسیران کربلا را نزدیک دیری نگاه می‌دارد. راهب پیر به تنهایی در دیر به عبادت خود مشغول است و پطروس در پی یافتن حقیقت و آنچه در کتاب مقدس آمده است، راهی کوفه است.

ایلیای مقدس همان حضرت علی (ع) و شبر و شبیر همان امام حسن (ع) و امام حسین (ع) هستند که نام آنها به کرات در کتاب مقدس آمده است.

وی خاطرنشان کرد: خورشید کاروان در قسمت‌های نخست بر پایه درام استوار بوده و می‌کوشد با بهره‌گیری از موسیقی‌های مختلف و معروف کلیسایی و اسلامی و تلفیق استادانه آنها با هم و نیز با مدد گرفتن از دکور مناسب، مخصوصا مجسمه عیسی بن مریم (ع)، تماشاگر را به خود جذب کنند.


کد مطلب: 12223

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12223/خورشید-کاروان-روی-صحنه-رفت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir