تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۰:۵۰
۰
کد مطلب : ۱۲۲۵۶
تازه‌های کتاب

کتاب «لهوف» با ترجمه جدید منتشر شد

کتاب «لهوف» با ترجمه جدید منتشر شد
کتاب لهوف، ترجمه کامل کتاب «لهوف علی قتلی الطفوف» نوشته سید بن طاووس است که با تطبیق دادن سه نسخه گوناگون بدست آمده و از ویژگی‏‌های آن توضیح اصطلاحات و اعلام متن و ضمیمه نامه فرجام قاتلان امام حسین(ع) است.
 
در این کتاب پس از آنکه مختصری از زندگی نامه سید‌بن طاووس آورده شده و مقدمه‌ای که بر کتاب لهوف نوشته شده در سه بخش کلی پیش از شهادت، شهادت و پس از شهادت گنجانده شده است. در انتها نیز فرجام قاتلان امام حسین(ع) آورده شده است.

پیش از شهادت شامل موضوعاتی چون ولادت حسین(ع)، شهادت هلاکت نیست، اعزام مسلم به کوفه، سخنان یزید‌بن مسعود، حرکت عبیدالله از بصره به کوفه، حرکت حسین(ع) از مکه، در رباط ذات عرق، ملاقات با فرزدق، آخرین رباط و چرا حسین(ه) خانواده‌اش را به همراه آورده است.

پس از شهادت به خطبه زینب، فاطمه صغری، ام کلثوم، زین العابدین(ع)، عزاداری فرشتگان و انبیاء، حقارت یزید، به سوی مدینه پیامبر و شیوه زین العابدین(ع) در عزای حسین(ع) پرداخته است.

کتاب لهوف تالیف سید‌بن طاووس با ترجمه فرج‌الله الهی در ۲۶۴ صفحه و با شمارگان ۳۰۰۰ نسخه برای نخستین بار در سال جاری به همت انتشارات سلسله منتشر شده است.
مرجع : ابنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما