دانشگاه پيام نور رامشير ميزبان همايش «در جستجوی امام حسين(ع)» است

ایکنا , 9 اسفند 1388 ساعت 11:24

جامعه: نخستين همايش «در جستجوی امام حسين(ع)» در دو بخش پژوهشی و ادبيات عاشورايی، ۲۵ اسفندماه، در دانشگاه پيام نور رامشير برگزار می‌شود.


اين همايش با اهداف فراهم ساختن زمينه مناسب و مطلوب برای تحقيق و پژوهش حسينی، نظريه‌پردازی، توليد علم و كشف افق‌های تازه در عرصه‌ فرهنگ حسينی، شناخت انحرافات و باورهای غلط و تحليل آسيب‌های آن در قيام امام حسين(ع)، فراهم آوردن زمينه شركت مؤثر و عالمانه‌ انديشمندان در عرصه نهضت حسينی و تقويت انديشه‌ها و باورهای نهضت حسينی برگزار می‌شود.

آثار همايش «در جستجوی امام حسين(ع)» در قالب پژوهش عاشورايی شامل مقالات علمی و در قالب ادبيات عاشورايی در زمينه شعر كلاسيك، شعر نو و سپيد، داستان كوتاه، قطعه ادبی و نمايشنامه، به دبيرخانه ارسال شده‌اند.

كميته پنج نفره داوری متشكل از اعضای هيات علمی برخی دانشگاه‌های استان، ارزيابی مقالات را برعهده دارند و تاكنون ۲۰ اثر به دبيرخانه اين همايش رسيده است.

لازم به ذكر است كه آثار فاقد كيفيت مورد بررسی قرار نمی‌گيرند و مقالات بايد در برگيرنده يافته‌های علمی جديد و پيرامون محورهای همايش بوده و پيش از اين در مجلات و همايش‌های ديگر منتشر نشده باشد.

همايش «در جستجوی امام حسين(ع)»، پيرامون محورهای امام حسين(ع) و قرآن، عاشورا در عصر حاضر، انحرافات و بدعت‌ها، فلسفه قيام امام حسين(ع)، دين و سياست در عاشورا، نقش زن در قيام حسينی، نقش عاشورا در بيداری ملت‌ها، فلسفه قيام حسينی و زندگی امروز، تحليل زيارت عاشورا و رسالت نخبگان در فتنه‌های اجتماعی از ديدگاه نهضت حسينی پيگيری می‌شود.


کد مطلب: 12272

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12272/دانشگاه-پيام-نور-رامشير-ميزبان-همايش-جستجوی-امام-حسين-ع

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir