به منظور تجمیع جشنواره‌های دینی حوزه تئاتر

نخستین جشنواره سراسری تئاتر حقیقت برگزار می‌شود

9 اسفند 1388 ساعت 11:44

فرهنگ: به منظور تجمیع جشنواره‌های دینی حوزه تئاتر، طی حکمی از سوی رییس مرکز هنرهای نمایشی، علی مؤذنی به عنوان دبیر نخستین جشنواره سراسری تئاتر حقیقت با رویکرد تجمیع جشنواره‌های دینی معرفی شد.


نخستین جشنواره سراسری تئاتر حقیقت با رویکرد مضامین دینی و به نیت تجمیع تمامی جشنواره‌های مختلف در حوزه تئاتر دینی در فواصل دو عید قربان و غدیر برگزار می شود.

در حکم حسین پارسایی به علی مؤذنی آمده است:«پیوستگی و آمیختگی هنر نمایش با آیین و مناسک مذهبی، ریشه‌ای کهن و ازلی دارد و دین به عنوان مهمترین حقیقت فطری بشر همواره مظهر جوشش‌ها و خلاقیت‌های هنری بسیاری بوده است.

معاریف دینی و آمیختگی آن با هنر ، نوید بخش افق‌های تازه‌ای در عرصه هنرهای نمایشی کشور است و دیرزمانی نیست که آفرینشگران آن در حوزه‌های مختلف از جمله رضوی و عاشورایی همچون شیفتگان بسیاری به مدد ذوق، خلاقیت، ارادت و معرفت، تجلیات عشق و شیدایی را بر جریده ایمان و تعهد رقم زده‌اند و به اهتمام خود ، سیره و صفات اسوه‌های دینی را که به رایحه انفاس پاک اهل بیت(س) عظر آگین شده است، در ابعاد نوین و نگاهی والا و فاخر بر صحنه‌های نمایشی متجلی ساخته‌اند و آثار نمایشی ارائه شده در این عرصه از انوار پر فیض قدسی و آموزه‌های دینی و الطاف ائمه اطهار آکنده و سرشار است.

اکنون زمان آن رسیده است تا مجموع تلاش‌ها و دست‌آوردهای ارزشمند دینی کشور در حوزه‌های گوناگون به ویژه جشنواره ها با در نظر گرفتن شاخصه‌ها و مؤلفه‌های تئاتر ایرانی به تجمیع رسیده علاوه بر موضوعات رضوی و عاشورایی، مفاهیم دیگری هچون علوی، فاطمی، مهدوی، قصه‌های قرآنی و ... دست مایه تولید آثار نمایشی قرار گرفته و همه این امور در قالب یک رویداد بزرگ هنری سامان پیدا کند.

تجربه گرانقدر ، حضور تأثیرگذار جنابعالی در توسعه و اعتلاء هنر دینی موجب می‌شود تا دبیری نخستین جشنواره سراسری تئاترحقیقت با رویکرد مضامین دینی به دستان با تجربه و مهربان شما واگذار گردد. باشد تا تجمیع و طراحی این رویداد بزرگ در پاسخ به نیاز‌های روحی- اجتماعی و اخلاقی انسان معاصر و واگویه دردها و دغدغه‌های انسانی مؤثر افتد و موجب همگرایی بیشتر در انتفال مفاهیم و تعالی و تشرف به ساحت الهی و ربوبی باشد.

امید آنکه این منظر روحانی تا دیر بپاید و شاخ و برگش به وسعت جهان گسترش پیدا کند و در فواصل دو عید آسمانی یعنی «قربان و غدیر» شاهد تازه‌ترین دستاوردهای ذوقی آفرینشگران صحنه‌ای تئاتر کشور باشیم.»


کد مطلب: 12282

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12282/نخستین-جشنواره-سراسری-تئاتر-حقیقت-برگزار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir