آیت الله دری نجف‌آبادی:

هویت عمیق اهل بیت(ع) و حماسه عاشورا در اشعار فارسی مورد توجه اساسی قرار گیرد

سايت خبری قرآنی , 10 اسفند 1388 ساعت 11:33

ایران‌زمین: آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی، نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی یک‌شنبه نهم اسفندماه در مراسم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان مرکزی در سخنانی اظهار کرد: متأسفانه برخی از مفاهیم فرهنگی غنی خودمان نیز در تقابل با فرهنگ‌های وارداتی با چالش‌هایی روبرو شده‌اند.


آیت‌الله دری‌ نجف‌آبادی گفت: هویت عمیق اهل بیت(ع)، اسلام، حماسه عاشورا و بسیاری از مسایل اسلامی در شعر و ادب فارسی کمرنگ شده‌ است.

وی با انتقاد از شرایط ادبیات و شعر فارسی عنوان کرد: شعرای توانمند به گوشه‌ای خزیده‌اند و از انگیزه لازم برخوردار نیستند که این امر سطح شعر را پایین آورده است.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی ادامه داد: در چنین شرایطی هویت عمیق اهل‌بیت(ع)، اسلام، حماسه عاشورا و بسیاری از مسایل اسلامی در شعر و ادب فارسی کمرنگ شده‌اند.

امام جمعه اراک تصریح کرد: در مواردی امر فرهنگ‌سازی نیز از سوی برخی کشورهای دیگر صورت می‌گیرد که این امر نشان می‌دهد فرهنگ نیازمند عنایت و همتی بلند است.

وی با بیان این‌که مقام معظم رهبری همواره دغدغه فرهنگ دارند، گفت: نامه‌نگاری و کاغذبازی نمی‌تواند الگوسازی کند.

آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی خواستار حضور اقشار مختلف در عرصه فرهنگ شد و افزود: در بعد مسایل فرهنگی اقشار مختلف مردم باید حاضر شوند تا بتوان در عرصه فرهنگ‌سازی موثر بود.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی در پایان تاکید کرد: فرهنگ وارداتی نمی‌تواند برای ما ماهیت‌سازی کند، بلکه باید مردم در زمینه فرهنگ‌سازی و هویت‌سازی فعالیت کنند تا بتوانند به نتایج مطلوب دست یافت.


کد مطلب: 12295

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12295/هویت-عمیق-اهل-بیت-ع-حماسه-عاشورا-اشعار-فارسی-مورد-توجه-اساسی-قرار-گیرد

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir