امام زاده اسحاق(ع) یكی از برجسته‌ترین مناطق گردشگری مذهبی گیلان است

خبرگزاری شبستان , 10 اسفند 1388 ساعت 16:04

جامعه: مدیر هیئت امنای بقعه امام زاده اسحاق(ع) شفت، این بقعه را یكی از برجسته‌ترین مناطق گردشگری مذهبی گیلان معرفی كرد.


منوچهر قربانی با اشاره به جاذبه‌های گردشگری بقعه امام زاده اسحاق(ع)، گفت: بقعه متبركه امام زاده اسحاق(ع) و خواهرش خیرالنسا(س) بالای قله سیاه كوه و در ۲۵ كیلومتری غرب شهرستان شفت در یک منطقه زیبای ییلاقی قرار دارد.

او تاكید كرد: موقعیت طبیعی بقعه امام زاده اسحاق(ع) باعث شده این بقعه یكی از برجسته‌ترین مناطق گردشگری مذهبی در گیلان شود.

مدیر هیئت امنای بقعه امام زاده اسحاق(ع) شفت با بیان اینكه این بقعه در ایام بهار و تابستان، هوای بسیار خنک ییلاقی و در پاییز و زمستان هوای منحصر به فردی دارد، گفت: بقعه امام زاده اسحاق(ع) در ایام عید ۱۲ هزار و در تابستان بیش از ۱۵۰ هزار زائر دارد.

او وجود چشم اندازهای بدیع و بكر طبیعی و اشراف بر كل گیلان از این نقطه را از دیگر جاذبه‌های گردشگری منطقه امام زاده اسحاق(ع) برشمرد و گفت: در یک روز آفتابی زائران می‌توانند از صحن امام زاده اسحاق(ع)، دریای خزر، شهر رشت، فومن و صومعه سرا، رضوان‌شهر، و شفت را ببینند.

قربانی به وجود درخت افرای توخالی با قدمتی بیش از یک هزار سال در منطقه امام زاده اسحاق(ع) اشاره كرد و افزود: این افرای تنومند فضای ورودی و خروجی به ابعاد دو در سه متر دارد.

او با اشاره به مشكلات عمرانی بقعه امام زاده اسحاق(ع) گفت: شیب تند جاده منتهی به بقعه و نبود گاردریل (محافظ جاده) در ایام تعطیل سال برای گردشگران مشكل آفرین است.

مدیر هیئت امنای بقعه امام زاده اسحاق(ع) شفت همچنین اعلام كرد: با توجه به اجرا نشدن طرح هادی در منطقه امام زاده اسحاق(ع) اجازه ساخت و ساز به ساكنان داده نمی‌شود و از نظر زائر سرا با كمبود مواجه هستیم.

او گفت: طرح جامع توسعه حرم برای تصویب به تهران ارسال شده و در سال آینده این طرح اجرایی می‌شود.


کد مطلب: 12311

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12311/امام-زاده-اسحاق-ع-یكی-برجسته-ترین-مناطق-گردشگری-مذهبی-گیلان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir