دبیر کمیته بین‌الملل اجلاس ناشران جهان اسلام:

برگزاری اجلاس ناشران جهان اسلام نقش مهمی در تحقق دیپلماسی آکادمیک کشورهای اسلامی دارد

خبرگزاری کار , 12 اسفند 1388 ساعت 9:02

فرهنگ: ارسلان قربانی دبیر کمیته بین‌الملل اجلاس ناشران جهان اسلام: برگزاری اجلاس ناشران کشورهای اسلامی بی‌تردید اقدامی در راستای عملیاتی کردن هدف محوری دولت ایران در خصوص برقراری همکاری‌های علمی و فرهنگی با کشورهای اسلامی است.


دبیر کمیته بین‌الملل اجلاس ناشران جهان اسلام تصریح کرد: برگزاری اجلاس ناشران کشورهای اسلامی بی‌تردید اقدامی در راستای عملیاتی کردن هدف محوری دولت ایران در خصوص برقراری همکاری‌های علمی و فرهنگی با کشورهای اسلامی است.

وی با بیان اینکه با افزایش ارتباطات میان کشورهای اسلامی زمینه برای حضور این کشورها به عرصه‌های جهانی نیز بهتر فراهم می‌شود، خاطرنشان کرد: به نظر من این اجلاس با توجه به ماهیت علمی و فرهنگی که دارد، می‌تواند در تحقق دیپلماسی آکادمیک کشورهای اسلامی و از جمله ایران بسیار مثمر ثمر باشد.

قربانی اظهار امیدواری کرد با برگزاری این اجلاس و بهره‌برداری بهینه از دستاوردهای آن، کشورهای اسلامی و به خصوص ناشران اسلامی بتوانند تعامل نزدیک‌تری داشته باشند.

وی تصریح کرد: بی‌تردید هم‌‌افزایی کشورهای اسلامی در حوزه‌های علمی و فرهنگی می‌تواند به قدرتی برای مقابله با آپارتایدهای رایج در این حوزه‌ها در عرصه بین‌الملل باشد.

نخستین اجلاس بین‌المللی ناشران جهان اسلام اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۸۹ و همزمان با برگزاری بیست و سومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران برگزار خواهد شد.


کد مطلب: 12323

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12323/برگزاری-اجلاس-ناشران-جهان-اسلام-نقش-مهمی-تحقق-دیپلماسی-آکادمیک-کشورهای-اسلامی

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir