رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه:

عاشورا ذخیره‌ای ارزنده برای تحقق آزادی در جهان است

12 اسفند 1388 ساعت 15:08

جامعه: رییس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور گفت: عاشورا منبع و سرمایه‌ای است که با آن می‌توان جهان را اداره کرد، تقوا، آزادی، مبارزه با ظلم، عرفان، توحید و خداپرستی از ویژگی‌های عاشورا است.


حجت الاسلام سید‌رضا تقوی رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور تاریخ را تجربه‌ای تکرار‌پذیر دانست که رمز موفقیت و یا علت سقوط و نابودی دولت‌ها را ثبت می‌کند و همچنین گنجینه گرانبهایی است که خداوند بخش بسیاری از قرآن را در قالب تاریخ و بیان قصه‌های گذشته بیان می‌کند.

او به حادثه عاشورا اشاره کرد و گفت‌: عاشورا منبع و سرمایه‌ای است که با آن می‌توان جهان را اداره کرد، تقوا، آزادی، مبارزه با ظلم، عرفان، توحید و خداپرستی از ویژگی‌های عاشورا است.

عضو شورای فرهنگی کشور به سمینار جهانی در سال ۱۳۶۵ از سوی فوکویاما (نظریه پرداز آمریکایی) در دانشگاه اورشلیم که با هدف شناخت و چگونگی مهار شیعه برگزار شده بود اشاره کرد و گفت: از نظر فوکویاما، شیعه پرنده‌ای تیز پرواز با دو بال سبز و سرخ است و چنان اوج می‌گیرد که تیرهای شما به او نمی‌رسد و نمی‌توان او را به زمین انداخت، فوکویاما بال سبز را انتظار فرج و بال سرخ را شهادت و کربلا توصیف می‌کند و این دو بال را عامل امید شیعه می‌داند.

به گفته تقوی این نظریه پرداز آمریکایی به شعار هیهات منه الذله اشاره می‌کند و معتقد است شیعه می‌تواند با این شعار جهان را بگیرد؛ وی ولایت فقیه را زره فولادی می‌داند و تنها راه مقابله با این زره را ناامید کردن مردم از نظام و ولایت فقیه می‌داند که حوادث فتنه گون پس از انتخابات مصداق بارز این نظریه است.


کد مطلب: 12343

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12343/عاشورا-ذخیره-ای-ارزنده-تحقق-آزادی-جهان

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir