بزرگداشت علی اصغر و ملاعلی سیف پیر غلامان اهل بیت، در شیراز برگزار شد

خبرگزاری ايرنا , 15 اسفند 1388 ساعت 12:02

ایران‌زمین: مراسم سالگشت راویان عشق و انتظار حاج علی اصغر سیف و ملا علی سیف‌الاسلام موسس جمعیت اتحاد حسینی صبح روز جمعه با حضور جمعی از دوستداران اهل بیت و اعضای جمعیت اتحاد حسینی در سالن مرکز آموزش فنی آموزش و پرورش فارس در شیراز برگزار شد.


در این مراسم مسئول هیات شهید عباس ذاکر حسین در این مراسم به بیان ویژگی‌های اخلاقی حاج ملاعلی سیف‌الاسلام پرداخت.

محمد رضا ذاکر تلاش برای بر پا داشتن عزای اباعبدالله الحسین(ع)، کمک به هم نوعان و شب‌زنده داری را از جمله ویژگی‌های این پیر غلام اهل بیت بر شمرد.

همچنین در این مراسم فرزند حاج علی اصغر سیف گفت: جمعیت اتحاد حسینی شکل نظام یافته‌ای به خود گرفته است.

جواد سیف ادامه داد: این جمعیت تلاش می کند با ایحاد ارتباط با مراکز آموزشی، پرورش دهنده افرادی باشد که ادامه دهنده راه امام حسین(ع) باشند.

در این مراسم یکی از مداحان اهل بیت به مناسبت میلاد پیامبر اکرم(ص) ‌به اجرای برنامه پرداخت.

علی اصغر سیف در سال ۱۳۰۴ خورشیدی در شیراز چشم به جهان گشود.

مرحوم سیف که از قبل از ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ در کنار روحانیت مبارز، مرحوم آیت‌الله حاج شیخ بهاء‌الدین محلاتی و مرحوم آیت‌الله شهید دستغیب فعالیت داشت، از آن پس به پیروی از حضرت امام خمینی رحمه‌الله علیه بیش از گذشته در قالب گرد همایی‌های عاشورایی در فعالیت‌های سیاسی و ضد دولتی فرهنگیان و دانشجویان دانشگاه شیراز مشارکت نمود.

برپایی شب‌های شعر عاشورا، فرماندهی پایگاه مقاومت حسینیه شهدای ۱۵ خرداد،تشویق مردم بخصوص جوانان به حضور در جبهه‌ها، برگزاری اردوهای زیارتی،فرهنگی،تبلیغی برای سفر به اماکن مقدس و مناطق مختلف عملیاتی دفاع مقدس، آن حسینیه را رونق بخشید.

بر قرار نمودن ارتباط عمیق جوانان و نوجوانان با اسلام، اهل بیت علیهم‌السلام، روحانیت و نظام مقدس جمهوری اسلامی، اهتمام به شرکت در راهپیمایی‌های انقلابی، نماز جمعه و جماعات، برپایی مراسم تهجد و نیایش و توسلات شبانه بویژه در شب‌های جمعه، تشویق و کمک به ازدواج‌های سالم و هدف دار جوانان برای پرورش نسل صالح و در یک کلام، ترویج مستمر فرهنگ «مقاومت،شهادت و انتظار» از ویژگی‌ها و خدمات مرحوم علی اصغر سیف بود.

وی در سال ۸۶ دار فانی را وداع گفت.


کد مطلب: 12346

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12346/بزرگداشت-علی-اصغر-ملاعلی-سیف-پیر-غلامان-اهل-بیت-شیراز-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir