درهای یکی از بزرگترین مساجد استرالیا به روی غیر مسلمانان گشوده می‌شوند

خبرگزاری مهر , 15 اسفند 1388 ساعت 11:47

جهان: مسلمانان استرالیایی درهای یکی از بزرگترین مساجد خود را امروز شنبه ۶ مارس(۱۵ اسفند) به روی غیر مسلمانان باز می‌کنند تا بتوانند سوء باورهایی را که درباره اسلام و پیروان آن وجود داشته از بین ببرند و درک بهتری از اسلام ایجاد کنند.


شیخ یحیی صافی امام مسجد لاکمبا گفت: ما تلاش می‌کنیم گردهم جمع شویم و با هم همکاری کنیم و تلاش کنیم درک بهتری از حقیت اسلام به دست بیاوریم.

وی افزود: ما امسال تصمیم گرفتیم این رویداد را با شکوه و عظمت خاصی برگزار کنیم تا نشان دهیم که میزان تساهل ما چقدر است.

این مسجد امروز (۱۵ اسفند ماه) درهای خود را از صبح تا عصر به روی بازدید کنندگان می‌گشاید و با حضور راهنمایانی آنها را به داخل مسجد هدایت می‌کند. روز گشایش درهای مسجد در استرالیا دربرگیرنده بحثها و گفتگوهایی درباره آموزه‌های اسلامی و اقلیت مسلمان است.

شیخ صافی گفت: من اعتقاد دارم که مسلمانان و غیر مسلمانان استرالیا در کنار هم می‌توانند با هماهنگی زندگی کنند، اما زمانی این هدف تحقق می‌یابد که درک درستی از یکدیگر داشته باشیم و نسبت به سنتها و ادیان یکدیگر تساهل نشان دهیم.

مقامات مساجد از افراد متعصب نسبت به اسلام نیز دعوت کرده‌اند تا بتوانند درباره اسلام اطلاعات صحیحی کسب کنند.

امام این مسجد گفت: وقتی مردم درباره ما بد فکر می‌کنند باید تلاش کنیم این تفکر را اصلاح کنیم، ما نمی‌خواهیم به آنها دروغ بگوئیم بلکه می‌خواهیم آنها واقعیت دین ما را درک کنند.

مسجد لاکمبا که به مسجد امام علی‌بن ابی‌طالب نیز شهرت دارد یکی از بزرگترین مساجد استرالیا است که در سال ۱۹۷۷ به بهره‌برداری رسید. این مسجد در حوزه لاکمبا، نیو ساوت ولز قرار دارد و اکثر مسلمانان لبنانی‌تبار از آن استفاده می‌کنند.

نمازهای یومیه در مسجد علی ابن ابی طالب هر روز با حضور بیش از یک هزار نمازگزار اقامه می‌شود و نماز ظهر جمعه با حضور ۵ هزار نماز گزار برپا می‌شود.

اسلام پس از مسیحیت دومین دین استرالیا است و مسلمانان ۵/۱ درصد از جمعیت ۲۰ میلیونی این کشور را تشکیل داده‌اند.


کد مطلب: 12347

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12347/درهای-یکی-بزرگترین-مساجد-استرالیا-روی-غیر-مسلمانان-گشوده-می-شوند

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir