دبیرخانه دائمی مهدیه‌های سراسر کشور تأسیس شد

سايت خبری قرآنی , 15 اسفند 1388 ساعت 11:57

جامعه:‌ حسن کافی مدیر عامل مهدیه تهران از تأسیس دبیرخانه دائمی مهدیه‌های سراسر کشور در مهدیه تهران، با هدف ایجاد هماهنگی در برنامه‌ها و اقدامات مهدیه‌های سراسر کشور خبر داد.


حسن کافی گفت: این دبیرخانه با هدف هماهنگی برنامه‌های مهدیه‌های سراسر کشور و برنامه‌ریزی و هدایت مهدیه‌ها در راستای گسترش فرهنگ مهدویت تأسیس شده و اعضای هیئت رئیسه این دبیرخانه شامل هفت نفر از مدیران مهدیه‌های سراسر کشور هستند و هیئت رئیسه آن برای یک سال انتخاب شده است.

وی از برگزاری نشست‌های مدیران مهدیه‌ها به صورت گردشی و هر شش ماه یک ‌بار در مراکز استان‌ها خبر داد و اعلام کرد: به دلیل کثرت شهرستان‌ها، قرار شد این جلسات در مراکز استان‌ها تشکیل شود و مدیران شهرستان‌ها در مرکز استان گردهم بیایند و با حضور اعضاء هیئت رئیسه، مشکلات و مسائل مهدیه‌ها بررسی و برای رفع آنها اقدام شود.

مدیرعامل مهدیه تهران، با اشاره به پیشنهاد علی دارابی، قائم مقام رئیس سازمان صدا و سیما مبنی بر این ‌که جایزه دوسالانه مرحوم کافی برای فعالان عرصه مهدویت ایجاد شود، گفت: این موضوع در حال بررسی است، اما به دلیل اشتغالات مسئولان در پایان سال، برگزاری نشست‌های بررسی این پیشنهاد به سال آینده موکول شده است.

کافی در مورد نتایج کارگروه‌هایی که در اولین همایش مدیران مهدیه‌های سراسر کشور برگزار شده بود، گفت: در بررسی مشکلات مهدیه‌ها این مسئله مطرح شد که روحانی در هیئت مدیره مهدیه‌ها کم است و تقاضا شد در هیئت مدیره‌ها روحانی حضور داشته باشد که با حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی در این زمینه صحبت کردیم و مقرر شد روحانیانی که در شهرستان‌ها حضور دارند و در موضوع مهدویت تخصص دارند، در هیئت مدیره مهدیه‌ها حضور داشته باشند.

وی ادامه داد: مسئله دیگر استفاده از جوانان بود که قرار شد از حضور جوانان در مهدیه‌ها بیشتر استفاده شود، چون افراد جوان در برقراری ارتباط با سایر جوانان موفق‌تر هستند.

در اولین همایش مدیران مهدیه‌های سراسر کشور، آیت‌الله دری‌نجف‌آبادی پیشنهاد کرد برای ایجاد ارتباط هرچه بیشتر بین مهدیه‌ها، دبیرخانه فعال ایجاد شود و اگر لازم شد در مرحله بعدی این کار، شورای هماهنگی ایجاد شود تا هر شش ماه یا یک‌سال یکبار، جلساتی را تشکیل دهند که این پیشنهاد مورد موافقت مدیران مهدیه‌های سراسر کشور قرار گرفت.


کد مطلب: 12352

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12352/دبیرخانه-دائمی-مهدیه-های-سراسر-کشور-تأسیس

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir