«ثامن تی وی» آغاز به کار کرد

16 اسفند 1388 ساعت 14:33

فرهنگ: پخش آزمایشی شبكه «ثامن تی وی» که شبكه‌ای مستقل و مردم نهاد است و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد‌های دولتی و غیر دولتی ندارد، آغاز شد.


عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری امام ابوالحسن الرضا(ع) از راه‌اندازی شبكه ماهواره‌یی «ثامن تی وی» و پخش آزمایشی آن توسط این موسسه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه امام ابوالحسن الرضا(ع)، محمد كاشانی با اعلام این خبر افزود: لوگوی این شبكه تلویزیونی ماهواره‌یی هشتم آبان ماه گذشته همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) بر روی ماهواره هات برد قرار گرفته و پخش آزمایشی آن نیز از صبح پنج‌شنبه همزمان با سالروز ولادت پیغمبر اكرم(ص) آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به این كه شبكه‌های ماهواره‌یی متعددی در فضای رسانه‌‌ای به فعالیت‌های ضد دینی و ضد فرهنگی مشغول هستند خلا ایجاد شبكه‌های فرهنگی اسلامی به شدت احساس می‌شد.

مسئول طرح و برنامه شبكه جهانی ثامن افزود: شبكه ثامن تی وی با چهار رویكرد اخلاق اسلامی، معارف شیعی‌، نگرش های ادیانی و مباحث اجتماعی فعالیت می‌كند.

وی افزود: شبكه «ثامن تی وی» شبكه‌ای مستقل و مردم نهاد است و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد‌های دولتی و غیر دولتی ندارد.

كاشانی اضافه كرد: این شبكه با بودجه‌های مردمی و به صورت كاملا خصوصی توسط جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه اداره می‌شود.

وی یادآور شد: در پخش آزمایشی شبكه سه ساعت برنامه در روز ارایه خواهد شد كه ساعت شروع برنامه‌ها هر روز ساعت ۱۸ به وقت تهران است.

كاشانی افزود: برنامه‌های «ثامن تی وی» دوبار در روز در ساعت ‌۲۲ و ۱۰ صبح نیز بازپخش خواهند شد و در آینده نزدیك جمع برنامه‌ها به ‌۸ ساعت می‌رسد كه با توجه به تفاوت افق در كشور‌های مخاطب و نیاز به دو بار باز پخش تمام ‌۲۴ ساعت را پر خواهد كرد.

وی افزود: برنامه‌های شبكه ثامن تی وی روی شبكه هات برد قرار گرفته و در تمام اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای میانه قابل رویت است و بزودی قاره آمریكا را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

كاشانی اولویت اصلی زبان در این شبكه را زبان فارسی و سپس زبان انگلیسی ذكر كرد.

مدیر طرح و برنامه شبكه جهانی ثامن گفت : شعار شبكه ثامن تی وی ،شبكه «مهر و دانش» است و از دریچه علوم و معارف امام رضا(ع) به طرح مباحث خود بپردازد.


کد مطلب: 12370

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12370/ثامن-تی-وی-آغاز-کار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir