تاریخ انتشار
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۳۳
۰
کد مطلب : ۱۲۳۷۰

«ثامن تی وی» آغاز به کار کرد

«ثامن تی وی» آغاز به کار کرد
عضو هیات مدیره موسسه فرهنگی هنری امام ابوالحسن الرضا(ع) از راه‌اندازی شبكه ماهواره‌یی «ثامن تی وی» و پخش آزمایشی آن توسط این موسسه خبر داد.

به گزارش روابط عمومی موسسه امام ابوالحسن الرضا(ع)، محمد كاشانی با اعلام این خبر افزود: لوگوی این شبكه تلویزیونی ماهواره‌یی هشتم آبان ماه گذشته همزمان با سالروز ولادت امام رضا(ع) بر روی ماهواره هات برد قرار گرفته و پخش آزمایشی آن نیز از صبح پنج‌شنبه همزمان با سالروز ولادت پیغمبر اكرم(ص) آغاز شده است.

وی گفت: با توجه به این كه شبكه‌های ماهواره‌یی متعددی در فضای رسانه‌‌ای به فعالیت‌های ضد دینی و ضد فرهنگی مشغول هستند خلا ایجاد شبكه‌های فرهنگی اسلامی به شدت احساس می‌شد.

مسئول طرح و برنامه شبكه جهانی ثامن افزود: شبكه ثامن تی وی با چهار رویكرد اخلاق اسلامی، معارف شیعی‌، نگرش های ادیانی و مباحث اجتماعی فعالیت می‌كند.

وی افزود: شبكه «ثامن تی وی» شبكه‌ای مستقل و مردم نهاد است و هیچ‌گونه وابستگی به نهاد‌های دولتی و غیر دولتی ندارد.

كاشانی اضافه كرد: این شبكه با بودجه‌های مردمی و به صورت كاملا خصوصی توسط جمعی از اساتید حوزه و دانشگاه اداره می‌شود.

وی یادآور شد: در پخش آزمایشی شبكه سه ساعت برنامه در روز ارایه خواهد شد كه ساعت شروع برنامه‌ها هر روز ساعت ۱۸ به وقت تهران است.

كاشانی افزود: برنامه‌های «ثامن تی وی» دوبار در روز در ساعت ‌۲۲ و ۱۰ صبح نیز بازپخش خواهند شد و در آینده نزدیك جمع برنامه‌ها به ‌۸ ساعت می‌رسد كه با توجه به تفاوت افق در كشور‌های مخاطب و نیاز به دو بار باز پخش تمام ‌۲۴ ساعت را پر خواهد كرد.

وی افزود: برنامه‌های شبكه ثامن تی وی روی شبكه هات برد قرار گرفته و در تمام اروپا، شمال آفریقا، خاورمیانه و آسیای میانه قابل رویت است و بزودی قاره آمریكا را نیز تحت پوشش قرار خواهد داد.

كاشانی اولویت اصلی زبان در این شبكه را زبان فارسی و سپس زبان انگلیسی ذكر كرد.

مدیر طرح و برنامه شبكه جهانی ثامن گفت : شعار شبكه ثامن تی وی ،شبكه «مهر و دانش» است و از دریچه علوم و معارف امام رضا(ع) به طرح مباحث خود بپردازد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما