سرپرست حجاج ایرانی:

وظیفه ارتباط پس از حج به رایزنان فرهنگی واگذار می‌شود

خبرگزاری شبستان , 17 اسفند 1388 ساعت 11:15

جامعه: حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی و معاون بعثه مقام معظم رهبری در نشستی مشترک با رایزنان فرهنگی که صبح یکشنبه، ۱۶ اسفند در مجتمع امام خمینی برگزار شد؛ اعلام کرد: وظیفه ارتباط پس از حج به رایزنان فرهنگی واگذار می‌شود.


در این نشست که دکتر مهدی مصطفوی، مشاور رئیس جمهوری و رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی نیز حضور داشت، نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی در جمع شرکت‌کنندگان در هشتمین همایش نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اهمیت و ویژگی‌های حج گفت: با وجود برخی اختلاف‌نظرها در میان امت اسلامی، اما در حج مسلمانان نگاه مشترکی دارند که بدون توجه به سابقه تاریخی، پیروان همه مذاهب در این آیین بزرگ در کنار هم قرار می گیرند. از این رو حج بهترین فرصت برای ما و جهان اسلام است تا در یک محیط صمیمی با یکدیگر همکاری مشترک داشته باشیم.

وی با تشریح سیاست‌های بعثه مقام معظم رهبری تصریح کرد: باید فعالیت‌هایمان را درحج به طور شفاف ترسیم کنیم و بر مشترکات مذهبی و وحدت تکیه کنیم و با تنویر افکار عمومی در مورد شبهاتی که از سوی وهابیون مطرح می‌شود، پاسخ‌های مستدل ارائه نماییم.

حجت‌الاسلام والمسلمین قاضی عسگر یادآور شد: در این زمینه رایزنان محترم فرهنگی می‌توانند نقش موثری داشته و محورهای لازم فرهنگی و تبلیغی را به بعثه مقام معظم رهبری(مدظله العالی) منتقل کنند.

نماینده ولی فقیه و سرپرست حجاج ایرانی همچنین با اشاره به اینکه پس از برگزاری مراسم حج، ارتباط با فرهیختگان و اندیشمندان قطع می‌شود، گفت: در برنامه مشترکی که با سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در حال تدوین آن هستیم، وظیفه ارتباط پس از حج به رایزنان محترم فرهنگی واگذار می‌شود.

سرپرست حجاج ایرانی ضمن تاکید بر موضوع ارتباط با ایرانیان خارج از کشور و رفع مشکلات آنان در حج گفت: معتقدیم یکی از مشکلات مهم ایرانیان خارج از کشور عدم اطلاع‌رسانی کامل و جامع است از این رو در حال راه‌اندازی سایتی هستیم تا ضمن اطلاع رسانی، مناسک حج را به صورت ساده به ایرانیان خارج از کشور آموزش بدهیم که در این زمینه نیز رایزنان فرهنگی نقش موثری می‌توانند داشته باشند.

در پایان حجت‌الاسلام قاضی عسگر با اشاره به رابطه بسیار نزدیک بعثه مقام معظم رهبری و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی موارد مشترک همکاری رایزنان محترم فرهنگی و بعثه مقام معظم رهبری را برشمرد و خواهان گسترش این همکاری‌ها شد.


کد مطلب: 12377

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12377/وظیفه-ارتباط-حج-رایزنان-فرهنگی-واگذار-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir