کاهش نود درصدی استفاده از تمثال های ائمه(ع) نسبت به سال گذشته

2 بهمن 1386 ساعت 19:43

مدیر کل تشکل های دینی سازمان تبلیغات اسلامی گفت: براساس برآوردهاي اوليه انجام شده از سطح كشور، در دهه نخست محرم امسال استفاده از تمثال‌هاي منتسب به ائمه (ع) نسبت به مدت مشابه سال گذشته، كاهشي نود ‬درصدي داشت.


به گزارش خیمه، مديركل تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي گفت: امسال در مجموع استفاده از آلات موسيقي و همچنين به كار بردن آهنگ‌هاي مبتذل نيز كمترشده است.

حجت‌الاسلام والمسلمين يعقوب ديلمقاني در ادامه سخنانش در ارتباط با علامت‌ها نيزگفت: هرچند امسال همچنان علامت‌ها وجود داشت اما حضورشان در معابر نسبتا كمتر شد كه علت اين موضوع، سياست‌هاي اين سازمان بود. 

وی افزود: امسال تصميم بر اين شد كه استفاده از علامت‌ها در هيات‌هاي مذهبي كاملا ممنوع نباشد بلكه از ايجاد ترافيك با علامت‌ها خودداري شود كه تقريبا اين امر محقق شد. 

ديلمقاني با بيان اينكه نماز ظهر عاشوراي امسال در سراسر كشور بسيار باشكوه برگزار شد، گفت: شرايط آب و هوايي هم سبب شد تا مسجد‌ها و هيات‌ها از شور خاصي براي سخنراني و استفاده از خطبا برخوردار باشند.
 
وي در ادامه خاطر نشان کرد: در كل، پيروي عزاداران حسيني از رهنمودهاي رهبر انقلاب و مراجع عظام تقليد با توجه به اطلاع رساني‌هاي بسيار موثر پيش از محرم، كاملا مشهود بود.
 
مديركل تشكل هاي ديني سازمان تبليغات اسلامي گفت : امسال نيروي انتظامي و صدا و سيماي جمهوري اسلامي نيز تلاش‌هاي مناسبي را راستاي تصميم‌هاي ستاد شئون فرهنگي در مناسبت‌هاي مذهبي داشتند.
 
ديلمقاني با اشاره به فرهنگ سازي‌هاي انجام شده در 5_ 6 سال اخير توسط سازمان تبليغات اسلامي، بيان داشت: به لطف خدا پذيرشي عمومي در مردم نسبت به حفظ ارزش‌هاي اصيل عاشورايي ايجاد شده است. به عبارت ديگر، سطح آگاهي مردم بالاتر رفته است. 

بنا بر گزارش روابط عمومي سازمان تبليغات اسلامي، وی گفت: البته دشمنان همچنان به كار خود ادامه مي‌دهند و ممكن است در آتيه رفتار جديدي را براي انحراف اذهان از هدف قيام عاشورا در پيش گيرند؛ لذا بايد تا سرحد امكان ميزان آگاهي را بالا برد.


کد مطلب: 1238

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/1238/کاهش-نود-درصدی-استفاده-تمثال-های-ائمه-ع-نسبت-سال-گذشته

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir