تاریخ انتشار
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۴:۱۶
۰
کد مطلب : ۱۲۳۸۳

زایران عتبات خسارت دریافت می‌کنند

زایران عتبات خسارت دریافت می‌کنند
وحید سنایی‌ نماینده وقت سازمان حج و زیارت در عراق در این مورد گفت: با توجه به اینكه مرزها ساعت ۱۰ شنبه بسته شده است و پیش بینی این که زائران برای خروج از عراق با مشكل مواجه خواهند شد در نتیجه خروج این دسته از زائران دیروز جمعه بدون اینكه به كاظمین مشرف شوند، انجام شده است.

سنایی افزود: باتوجه به كاهش زمان سفر این دسته از زائران هزینه مابه التفاوت سفر را دریافت خواهند كرد.

این در حالی است که نماینده سازمان حج و زیارت در عراق گفته است: ‌صبح امروز طرف عراقی از باز بودن مرزها خبر داد؛ اما طی اعلام های ۲۰ روز گذشته قرار بر بسته شدن مرزها از امروز بوده است.

جواد خانی افزود: مقامات عراقی در ۲۰ روز گذشته مكرر بر بسته شدن مرزها از روز شنبه ۱۵ اسفندماه تاكید كرده بودند.

او گفت: به همین دلیل ناچار شدیم زائرانی كه روز پنج شنبه به كربلا رسیده بودند را در روز جمعه ترخیص كنیم و در نتیجه این زائران دو روز زودتر از زمان مقرر كربلا را ترك كردند.

خانی با اشاره به نارضایتی های پیش آمده در این رابطه از سوی زائران گفت: ‌امروز ساعت هفت و ۳۰ دقیقه به وقت عراق اعلام شد كه مرزها باز هستند و بسته نشده‌اند كه این بر خلاف اعلام‌های قبلی به شمار می‌رود.

با توجه به اعلام بسته شدن مرزهای ورودی به كشور عراق و بسته ماندن آن تا پایان روز دوشنبه هفدهم اسفند ماه در نتیجه مشكلاتی برای زائرانی كه تنها یك روز را در كربلا سپری كرده بودند بوجود آمد.

زائرانی كه روز پنج شنبه وارد كربلا شده بودند و بنابه مقررات سازمان حج و زیارت می‌بایست سه شب در این شهر اقامت می‌كردند ولی به دلیل مشكلات پیش آمده دو شب را در كربلا بودند و روز جمعه بدون تشرف به كاظمین عراق را ترك كردند.
مرجع : برنا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما