کنگره دانشجویی «عاشورا‌پژوهی» در دامغان برگزار شد

سايت خبری قرآنی , 22 اسفند 1388 ساعت 12:41

ایران‌زمین: کنگره دانشجویی «عاشورا‌پژوهی»، نوزدهم اسفندماه ۸۸ در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد.


حجت‌الاسلام «مصطفی تقوی» رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان نوزدهم اسفندماه ۸۸ در کنگره دانشجوئی عاشورا‌پژوهی که در دانشگاه آزاد اسلامی دامغان برگزار شد گفت: قیام مقدس و پر‌شکوه امام‌حسین(ع) ریشه در انحراف‌هاى بـنیادى و اساسى در جـامعه اسلامى داشت که پس از شهادت على(ع) بـه دست سلسله سفیانى و حزب ضد اسلامى اموى افتاد.

وی با اشاره به پیام قیام عاشورا اظهار داشت: پیام قیام با‌شکوه سیدالشهداء(ع) منحصر به آن زمان نیست، بلکه این پـیام پـیامى جاوید و ابـدى است و فراتـر از محدوده زمان و مکان است.

تقوی تصریح کرد: هرجا و در هر جامعه‌اى که به حق عمل نشود، و از بـاطل خوددارى نشود، بدعت‌ها زنده، و سنت‌ها نابـود شود، هرجا که احکام خدا تغییر و تحریف یابد و حاکمان و زمامداران بـا زور و ستمگرى بـا مردم رفتـار کنند، آن جامعه، جامعه‌اى یزیدى بـوده، و مبـارزه و مخالفت بـا مفاسد و آلودگى‌ها و عاملان آن کارى حـسینى خواهد بود.

رییس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان دامغان در بخش دیگری امر به معروف و نهی از منکر را از دیگر اهداف مهم قیام امام حسین(ع) عنوان کرد.

وی با بیان اینکه در جامعه باید به امر به معروف و نهی از منکر بها داد افزود: مدیران و رسانه‌ها وظیفه مهم‌شان راهنمایی و ارشاد است که در واقع پیروی عملی از سیدالشهداست.


کد مطلب: 12408

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12408/کنگره-دانشجویی-عاشورا-پژوهی-دامغان-برگزار

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir