گسترش دانشكده‌های قرآنی در استان‌های محروم سياست سازمان اوقاف است

سايت خبری قرآنی , 22 اسفند 1388 ساعت 13:51

جامعه: سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه گسترش دانشكده‌های علوم قرآنی در مراكز استان‌های محروم را از سياست‌های اصلی اين سازمان دانست و گفت: به دليل اعتقادات مستحكم مردم در مناطق محروم، گسترش اين دانشكده‌ها تاثير زيادی در بهبود فعاليت‌های قرآنی دارد.


حجت‌الاسلام علی ‌محمدی نماينده ولی فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه، با بيان اينكه يكی از وظايف سازمان اوقاف و امور خيريه ترويج فرهنگ قرآنی در جامعه است، گفت: يكی از ابزارهای موثر در اين زمينه مسابقات قرآن است كه از گذشته تاكنون از پايين‌ترين سطح جامعه و از مراحل شهرستانی، استانی، منطقه‌ای و كشوری برگزار می‌شود.

او گفت: رقابت قرآنی بين نوجوانان و جوانان موجب جهش و حركت جامعه به سمت انس با اين كتاب الهی شده و آثار ارزنده‌ای به جا گذاشته است.

محمدی توجه مردم به مفاهيم قرآن را نيز از سياست‌های اين سازمان خواند و افزود: رهبر معظم انقلاب اسلامی، تاكيد زيادی بر پرداختن به مفاهيم قرآن دارند و در اين زمينه نيز سازمان اوقاف با تهيه جزوات قرآنی و در اختيار مردم قرار دادن اين جزوات، سهم خود را در آشنايی مردم با مفاهيم قرآن ايفا كرده است.

۱۴ دانشكده علوم قرآنی در كشور فعاليت می‌كنند

نماينده ولی‌فقيه و سرپرست سازمان اوقاف و امور خيريه با بيان اين‌كه بايد از پتانسيل دانشكده‌های علوم قرآنی در برگزاری مسابقات قرآن كمك گرفته شود، اظهار كرد: تا به امروز ۱۴ دانشكده علوم قرآنی در كشور فعاليت می‌كنند كه بايد بين فعاليت‌های قرآنی سازمان و اين دانشكده‌ها تعامل منطقی تعريف شود و با انجام اين كار تجربيات اين دانشكده‌ها نيز بيشتر می‌شود.

محمدی گسترش دانشكده‌های علوم قرآنی در مراكز استان‌های محروم را از سياست‌های اصلی سازمان اوقاف دانست و عنوان كرد: مناطق محروم علاوه بر محروميت در ابعاد اقتصادی در بعد فرهنگی نيز ضعيف هستند، البته به دليل فطرت‌های پاك و اعتقادات مستحكم مردم، گسترش اين دانشكده‌ها تاثير زيادی در بهبود فعاليت‌های قرآنی اين مناطق دارد و درصدد هستيم با كمك مسئولان استان‌ها اين امر صورت گيرد.


کد مطلب: 12414

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12414/گسترش-دانشكده-های-قرآنی-استان-های-محروم-سياست-سازمان-اوقاف

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir