تاریخ انتشار
دوشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۸۸ ساعت ۱۶:۴۰
۰
کد مطلب : ۱۲۴۱۶

بقاع متبرکه استان تهران آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی هستند

حجت‌الاسلام عادل گفت: بیش از ۴۰۰ بقعه استان تهران برای حضور مردم در ایام نوروز آماده پذیرایی است و مسافران نوروزی می‌توانند در بقاع متبرکه‌ای که دارای زایرسرا است و در مسیر اصلی جاده‌ها قرار دارد، اسکان یابند.

وی تصریح کرد: مراسم دعای سال تحویل در بقاع متبرکه استان تهران با حضور قاریان بین‌المللی قرائت می‌شود و مسافرانی که در مسیر امامزاده‌ها قرار دارند می‌توانند از این مراسم بهره لازم را ببرند.

عادل با اشاره به برنامه‌های فرهنگی بقاع متبرکه در ایام نوروز، خاطرنشان کرد: ویژه‌برنامه تزیین سفره معنوی عید، برگزاری مراسم لحظه تحویل سال همراه با دعای توسل و زیارت آل‌یاسین، برگزاری نمازهای جماعت در تمامی ایام، مشاوره و پاسخگویی به سؤالات شرعی، برپایی ایستگاه‌های صلواتی برای پذیرایی از زایران، خدمات رفاهی برای مسافران نوروزی، پر کردن اوقات فراغت ویژه جوانان و نوجوانان، مسابقات و ویژه برنامه‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و همچنین ارایه خدمات درمانی به زایران از جمله برنامه‌های ایام نوروز است.

وی تصریح کرد: همچنین مکان نمای بقاع متبرکه استان تهران در طول مسیر ویژه مسافران نوروزی برای آشنایی با امامزادگان استان تهران ارائه می شود.

سرپرست امور فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان تهران، شناساندن و معرفی جاذبه‌های بقاع متبرکه و ایجاد علاقه و حضور مشتاقان و زایران به این اماکن را از اهداف این برنامه دانست و نزول برکت و رحمت در زندگی زایران مراقد شریفه را در لحظه سال نو از خداوند منان خواستار شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما