از سوی دفتر تبلیغات اسلامی خراسان؛

نمودار جامع مسئله‌شناسی زایر ترسیم می‌شود

خبرگزاری ايسنا , 24 اسفند 1388 ساعت 12:08

ایران‌زمین: حجت‌الاسلام ابراهیم سعدی مسئول گروه تبلیغی جوان دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی از ترسیم نمودار جامع مسئله‌شناسی زایر تا ۳ ماه آینده خبر داد.


حجت‌الاسلام ابراهیم سعدی در جمع پژوهشگران طرح مطالعاتی مسئله‌شناسی زایر در حوزه معرفتی و رفتاری، اظهار داشت: این نمودار براساس معنای مفاهیم، علوم انسانی و موضوعی ترسیم و اطلاعات آن مبنای بسیاری از طبقه‌بندی‌ها در سایت‌ها و نرم‌افزارها خواهد بود.

وی یادآور شد: در مرحله اول اجرای این طرح بیش از ۴۲ هزار و در مرحله دوم آن نیز بیش از هفت هزار سوال مطرح شده است که از سوی زائران در نشست‌های حلقه‌های معرفت حرم مطهر رضوی جمع‌آوری، طبقه‌بندی و بررسی و تحلیل شده است.

حجت‌الاسلام سعدی مدت اجرای این طرح را ۸ ماه عنوان کرد و ادامه داد: در اجرای این طرح از روش تحلیل محتوا همراه با نوآوری‌های پژوهشی استفاده شده است و نتایج آن به عنوان پشتوانه‌ای برای برنامه‌ریزی‌ها در سازمان‌های فرهنگی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: احکام و فلسفه آن با ۳۲ درصد، منطق عملی و مشاوره با ۳۱ درصد، فلسفه فطرت با ۷ درصد بیشترین و عدل، فلسفه سیاسی، فلسفه دین، کلام جدید و ادیان غیراسلامی با یک درصد کمترین سئوالات مطرح شده از سوی زایران بوده‌اند.

حجت‌الاسلام سعدی، حرم مطهر رضوی را فضایی مناسب برای انجام تحقیقات میدانی دانست و یادآور شد: براساس خروجی این طرح می‌توان جایگاه واقعی نیازها و سؤالات مردمی را مشخص و حتی نقش سازمان‌ها و مراکز ذیربط را تعیین کرد.

در اجرای این طرح ۴۰ خادم و پژوهشگر وظیفه ثبت و تحلیل داده‌ها را بر عهده داشته‌اند.


کد مطلب: 12438

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12438/نمودار-جامع-مسئله-شناسی-زایر-ترسیم-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir