رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم تاكید كرد:

در کنار آموزش مداحان، باید به مباحث اخلاقی پرداخت

خبرگزاری ايسنا , 25 اسفند 1388 ساعت 11:25

جامعه: رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم گفت: ارائه آموزش‌های لازم به مداحان و شاعران بسیار ضروری است، اما در کنار پرداختن به این مهم، فعالیت‌های پژوهشی هم باید جزو برنامه‌ها قرار گیرد.


حجت‌الاسلام سیدحسن ربانی، در دیدار رییس سازمان تبلیغات اسلامی قم و اعضای شورای مرکزی کانون مداحان و شاعران استان، گفت: شاعران و مداحان قم ظرفیت مناسب، سابقه درخشان و ذوق سرشاری دارند و این به ما نوید می‌دهد که از نظر تاثیرگذاری مداحی و شعر آئینی سرآمد کشور باشد.

وی ادامه داد: کانون شاعران و مداحان برای رسیدن به این چشم‌انداز باید برنامه ۵ ساله‌ای تدوین و کلیه فعالیت‌ها و هدف‌گذاری‌ها را بر اساس این برنامه راهبردی اجرا کند.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم تصریح کرد: تاثیرات مثبت کانون شاعران و مداحان باید به گونه‌ای باشد که دیگر کانون‌ها از نظر برگزاری دوره‌های آموزشی و برنامه‌ریزی‌های راهبردی، آن را الگوی خود بدانند.

حجت‌الاسلام ربانی بر لزوم پرداختن به مباحث اخلاقی در کنار ارائه آموزش‌های لازم به مداحان و شاعران تاکید کرد و گفت: مباحث اخلاقی انسان را از درون اصلاح می‌کند و وقتی رفتار و عمل انسان اصلاح شد در فعالیت‌های او تاثیرگذاری بیشتری خواهد داشت.

رییس دفتر تبلیغات اسلامی قم جلوگیری از منکرات و بدعت‌ها به مراسم‌ها را یکی از مهم‌ترین وظایف کانون مداحان و شاعران برشمرد و یادآور شد: مداحان و شاعران باید مراقب باشند تا به عملی که باعث شکسته‌شدن حریم تشیع می‌شود، دامن نزنند.

حجت‌الاسلام ربانی تصریح کرد: مداحان و شاعران جامعه تاثیرگذار در بخش فرهنگ دینی هستند و به دلیل تلاش موثر این گروه، از ورود بخشی از آسیب‌ها به مناسبت‌های مذهبی جلوگیری شده است.

حجت‌الاسلام عباس اسکندری، مدیرکل تبلیغات اسلامی قم نیز در این نشست، همگرایی مجموعه‌های مربوط به فعالیت‌های دینی و مذهبی را نامناسب دانست و اظهار داشت: خوشبختانه در چند سال اخیر شاهد رشد فعالیت‌های کاربردی کانون مداحان و شاعران و تاثیرگذاری آن در جامعه بودیم و اگر این کانون مورد حمایت بیشتری قرار گیرد، قطعا تاثیرگذاری آن بیشتر خواهد بود.

 حجت‌الاسلام اسکندری از کانون‌های شاعران و مداحان به عنوان سرمایه‌های نظام یاد کرد و گفت: اگر بتوانیم ظرفیت‌های همه مجموعه‌های فرهنگی را به میدان آورده و از این کانون حمایت کنیم، بسیاری از آرمان‌هایی که امام راحل و مقام معظم رهبری برای تقویت نظام ترسیم کرده‌اند، محقق می‌شود.


کد مطلب: 12453

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12453/کنار-آموزش-مداحان-باید-مباحث-اخلاقی-پرداخت

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir