مرز چزابه به زودی باز می‌شود

ایکنا , 9 فروردين 1389 ساعت 10:02

جامعه: معاون سازمان حج و زيارت در امور عتبات عاليات اعلام كرد كه مرز چزابه برای اعزام زایران به كشور عراق به زودی باز می‌شود.


«حسين اكبری» معاون سازمان حج و زيارت در امور عتبات عاليات، با اعلام آمادگی دست‌اندكاران ايرانی برای اعزام زایر از مرز چزابه، گفت: اين مسئله در حال پيگيری است و به محض اعلام آمادگی مسئولان عراقی، روزی ۱۵ تا ۲۰ كاروان نيز از اين مرز تردد خواهند كرد.

وی ادامه داد: در سال ۸۹ تلاش می‌كنيم اقدامات سال ۸۸ از جمله؛ درجه‌بندی، بازسازی و افزايش ظرفيت هتل‌ها را تكميل كنيم، كه اين بازسازی‌ها به صورت مشاركتی از سوی طرف ايرانی، هتل‌داران و شركت‌های عراقی انجام می‌شود.

اكبری از ديگر اولويت‌های برنامه‌های سال ۸۹ را بحث آشپزخانه‌های مكانيزه عنوان كرد و افزود: تلاش می‌كنيم با استفاده از تجهيزات مدرن، آشپزخانه‌هايی با كيفيت عالی ايجاد كنيم، همچنين برای تردد زایران در عراق موضوع اتوبوس‌های صفركيلومتر را مطرح كرده‌ايم.

وی اعلام كرد: از محورهای سياست سال ۸۹ افزايش سهميه به دليل تقاضای بالای مردم است كه به همين دليل، بحث افزايش درجات هتل‌ها و حتی استفاده از منازل و حسينيه‌ها برای افزايش ظرفيت مطرح است.

وی در پاسخ به این پرسش ‌كه آيا در اولويت‌های سازمان حج و زيارت كاهش هزينه‌ها نيز مطرح است؟ بيان كرد: به دليل اين‌كه اكثريت مردم ما از طبقه متوسط به پايين هستند، ما به طور طبيعی بر كاهش هزينه‌ها تأكيد داريم و سياست سازمان بر اين مسئله استوار است كه مبلغی اضافه از مردم گرفته نشود و با افزايش درجه‌بندی‌ هتل‌ها تلاش می‌كنيم اين امكان را برای مردم ايجاد كنيم كه قيمت‌های دلخواه خود را انتخاب كنند، نه‌ اين‌كه كه فقط يك قيمت به مردم ارائه شود و مردم مجبور به پذيرش آن باشند، همچنين تلاش بر اين است كه اگر شرايط عراق اجازه دهد، حتی كاهش قيمت نيز داشته باشيم.

وی در تشريح اقداماتی كه طی سال ۸۸ در بخش عتبات عاليات سازمان حج و زيارت انجام داده است، گفت: افزايش تعداد اعزام زایر به روزی سه هزار نفر، اصلاح سيستم مسكن، حمل و نقل و خدمات مرزی بخشی از اين اقدامات است كه در هر سه مورد توفيق خوبی به دست آمد.

اكبری در پايان اظهار كرد: بهسازی هتل‌ها به نحو مطلوب برای اولين بار در تاريخ عراق، بهسازی خدمات حمل و نقل، افزايش خدمات مرزی و اضافه شدن مرز خسروی و ارائه غذای بسته‌بندی شده در بين راه برای زایران از جمله اقدامات مطلوبی بود كه در سال ۸۸ انجام شد و ميزان اعزام زایر هم‌اكنون روزی به سه هزار و ۳۰۰ نفر نفر رسيده است.


کد مطلب: 12473

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12473/مرز-چزابه-زودی-باز-می-شود

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir