مشهد سالانه ۱۰ برابر عربستان زایر دارد

فارس , 11 فروردين 1389 ساعت 13:26

ایران‌زمین: نايب رئيس كميسيون فرهنگی مجلس گفت: مشهد طی سال پذيرای بيش از ۲۰ ميليون زایر است كه اين رقم ۱۰ برابر عربستان است.


جواد آرين‌منش صبح امروز در بازديد از ستاد تسهيلات نوروزی مشهد اظهار داشت: اگر اين تعداد زایر وارد هر شهری شود با مشكلات فراوان روبه‌رو می‌شود، مانند عربستان كه برای ۲ ميليون زایر سالانه تمام نيروهای خود و ساير كشورها را برای پذيرايی از اين تعداد بسيج می‌كند و در مشهد فقط برای نوروز پيش‌بينی ورود ۱۰ ميليون زایر شده است.

وی اضافه كرد: هرچند هنوز به لحاظ نيروی انسانی و امكانات با كمبود مواجه هستيم، اما با اين وجود اين شهر مقدس تاكنون توانايی پذيرايی از ۲۰ ميليون زایر را داشته و نيازهای اوليه آنان را تامين كرده است.

نماينده مشهد و كلات در مجلس شورای اسلامی اضافه كرد: توان ساماندهی در مشهد بسيار بالا است كه توان پذيرايی از اين تعداد وجود دارد.

وی به تشكيل شورای عالی زيارت اشاره كرد و گفت: اين شورا در سفر سوم رياست جمهوری مصوب شد و از سال آينده با حضور وزرای مربوطه، استاندار و متوليان امر زيارت شكل می‌گيرد كه برنامه‌ريزی و سياستگذاری‌های لازم به منظور ارتقای كيفيت خدمات و رفع مشكلات موجود در پايتخت معنوی كشور صورت خواهد گرفت.

نماينده مشهد در مجلس شورای اسلامی افزود: اين شورا نگاه ملی به مشهد دارد و ما معتقديم اين شهر متعلق به جهان تشيع است و بايد در همه ابعاد ارتقا پيدا كند.

وی افزود: مشهد يك شهر تاريخی با سابقه و تمدن درخشان است و وجود حضرت امام رضا(ع) بزرگ‌ترين نعمت اين شهر محسوب می‌شود كه آن را به پايتخت معنوی جهان اسلام مبدل كرده است.

آرين‌منش گفت: مشاهير بزرگ شرق كشور و بزرگ‌ترين حوزه علميه جهان تشيع همه در استان خراسان رضوی قرار دارد كه اين موارد باعث توجه ويژه به مشهد می‌شود.


کد مطلب: 12489

آدرس مطلب: https://www.armaneheyat.ir/news/12489/مشهد-سالانه-۱۰-برابر-عربستان-زایر

آرمان هیأت
  https://www.armaneheyat.ir